Microsoft relanseaza motorul Bing. Cum vrea Gates sa distruga Google pe propriul teren
90% dintre oameni prefera sa apeleze la un prieten ori la un expert inainte de a lua o decizie importanta, arata o analiza a celor de la Bing. Si Google a observat de ceva vreme acest lucru si s-a hotarat sa aduca imbunatatiri motorului de cautare, transformand rezultatele in ceea ce asteapta utilizatorii sa gaseasca pe internet.
Astazi, Bing, browserul operat de Microsoft, a anuntat ca este pregatit sa intre in jocul “cautarii sociale”, introducand “un nou Bing”, care va fi lansat in urmatoarele saptamani, potrivit revistei Forbes.
Noua interfata a motorului de cautare va cuprinde trei coloane, si anume: rezultatele efectuate de internauti, o vizualizare instantanee si o bara laterala de socializare, foarte asemanatoare cu o parte a design-ului proiectat pentru Windows 8.
Utilizatorii motorului operat de Microsoft pot sta linistiti: schimbarile produse nu sunt radicale. „Principiile de baza ale acestei cautari moderne raman aceleasi, respectandu-se relevanta alogoritmica. Avem cele mai recente actualizari si putem astfel furniza rezultatele asteptate”, spun reprezentantii companiei americane.
Cu toate acestea, Bing nu rateaza nicio oportunitate de a-si lovi concurenta. „In loc sa aglomeram rezultatele cu actualizari de natura sociala, vrem ca rezultatele gasite sa se concentreze pe link-urile de care aveti nevoie, pentru a putea obtine ceea ce doriti.”
Datorita design-ului noului Bing, userii vor fi nevoiti sa invete sa se adapteze, dar inginerii de la Bing erau constienti de acest lucru in momentul in care au decis sa aduca modificari browserului.
Vizualizarea instantanee
Coloana de mijlloc a fost conceputa pentru “a aduce informatii relevante legate de cautarea efectuata si pentru a a oferi si cele mai indispensabile informatii. Aceeasi pagina cuprinde inclusiv harti si ofera posibilitatea clientilor de a face rezervari la diferite restaurante aflate in baza de date”, spun cei de la Bing.
Inteligenta Bing se raporteaza si la faptul ca iti cunoaste nevoile de consumator. Nu doar ca “stie ceea ce trebuie sa stii”, dar coloana de “vizualizarea instantanee” ajuta userii sa obtii lucrurile dorite.
Bara laterala de socializare
Sursa foto: Forbes.com
Cea de-a treia coloana a noului design Bing reprezinta una dintre schimbarile majore aduse interfetei. „Prin intermediul acesteia Bing iti aduce ceea ce este mai bun din domeniul web, oferind utilizatorilor libertatea si increderea de a actiona.
Acesta noua modalitate de cautare le ofera utilizatorilor posibililtatea de a impartasi diferite lucruri cu alti useri, de a descoperi si a interactiona cu prietenii la fel cum o fac si in lumea reala”, spun reprezentantii companiei.
Bara laterala de socializare include totodata si date care apartin de Quora, Facebook, Twitter sau Foursquare, dar si diverse informatii care le ofera sansa de a-si face noi prieteni. O mare parte din aceasta activitate este conectata prin intermediul Facebook, rezultatele putand fi vizualizate si pe Bing.
Bing isi va lansa noua interfata in urmatoarele zilele pentru utilizatorii din Statele Unite ale Americii, urmand ca aceasta sa fie disponibila pentru Europa si celelalte continente in cateva saptamani. Noua fata a motorului se cautare detinut de Microsoft ar putea castiga o mare parte din cota de piata online, in detrimentul popularului Google.