Marul lui Jobs, sursa de inspiratie pentru start-up-uri. Cu cine se judeca Apple pentru logo-ul aclamat de milioane de fani
O familie din Germania, proprietara a unui local pentru copii, duce o lupta apriga cu Apple, dupa ce grupul american de IT a reclamat faptul ca logo-ul Apfelkind seamana izbitor cu cel creat de vizionarul Steve Jobs, fostul CEO al companiei, scrie The Telegraph.
Cand Christin Romer s-a hotarat sa infiinteze Apfelkind intr-o suburbie eleganta din Bonn, Germania, aceasta a ales un logo care sa reflecte grija pentru copii si delicatetea produselor destinate celor mici. Asa s-a nascut un mar rosu, acoperit de chipul unui copil, sub care apare inscriptia Apfelkind. Desenul a fost imprimat pe toate produsele localului (cesti, tacamuri, mobilier etc.), inaugurat in luna mai a acestui an, informeaza cotidianului britanic.
Totul a decurs conform planului pana saptamana trecuta, cand o scrisoare ce purta sigla logo-ului producatorului american de computere, a ajuns in cutia postala a lui Romer. Intreprinzatoarei i se aducea la cunostinta faptul ca logo-ul business-ului sau seamana destul de mult cu cel al Apple, iar clientii celei mai admirate companii din lume ar fi putut confunda cu usurinta cele doua simboluri. Reprezentantii Apple ii cer acum lui Christin sa-si retraga de pe piata logo-ul Apfelkind.
“Cand am citit prima data scrisoarea, am crezut ca nu este adevarat. Dar era”, le-a declarat Romer celor de la Daily Telegraph. “Cand am creat acest logo, nu m-am gandit la Apple. Mai mult, cred ca al meu este destul de diferit de al lor. Iubesc produsele Apple si le folosesc frecvent, dar logo-urile noastre nu sunt la fel”, spune aceasta.
Christin sustine ca pretentiile celor de la Apple i-ar putea afecta afacerea, aflata in curs de dezvoltare. Proprietara localului pentru copii vinde deja produse marca Apfelkind si planuieste sa-si extinda firma la nivel de franciza.
Romer si-a contactat deja avocatul in legatura cu aceasta chestiune: a decis sa lupte pentru logo-ul Apfelkind. Este hotarata sa-l actioneze in judecata pe gigantul IT care a obtinut un profit de 4,3 miliarde de lire sterline in cel de-al doilea trimestru din 2011.
“Ma voi lupta deoarece nu vreau sa-mi interzica logo-ul. Da, sunt constienta ca este vorba despre o companie uriasa, care dispune de capital imens, dar sunt o femeie puternica. Nu cred ca Apple ma va invinge”, a spus nemtoaica.
La ora actuala, logo-ul companiei din Statele Unite este considerat unul dintre cele mai distinctive simboluri din lume. In 2010, cei de la Apple au obligat primaria New York-ului sa modifice un simbol al orasului deoarece semana prea mult cu marul iGadgeturilor. La inceputul acestui an, Sichuan Fagguo, un restaurant cu mancare chinezeasca a primit de asemenea o scrisoare de la Apple in care i se specificau cateva similaritati vizavi de logo-ul companiei, ce se cereau a fi modificate.
Purtatorul de cuvant al Apple in Germania, Georg Albrecht, nu a facut nicio declaratie cu privire la cazul Apfelkind. Acesta s-a rezumat doar la a preciza ca: „daca brandurile noastre sunt afectate, atunci vom riposta”.
Citeste si:
Apple a luat bataie. Cine a devenit cel mai mare producator de smartphone-uri
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS