Fara doar si poate, telefoanele care au fascinat cel mai mult clientii, determinandu-i sa le cumpere, in ciuda preturilor mari, au fost smartphone-urile precum Apple iPhone 4 sau Samsung Galaxy S.

Pe locul doi s-au situat telefoanele cu dual SIM, care permit utilizatorilor sa se conecteze simultan pe retele diferite de comunicatie.

Astfel, piata telefoanelor mobile a crescut in ultimul trimestru al anului trecut, cu aproximativ 18 procente fata de nivelul din acceasi perioada a lui 2009, cand criza financiara afectase destul de mult vanzarile la nivel global.

Marii castigatori ai anului trecut au fost Apple, Research In Motion, ZTE, Micromax si Spice. S-au vandut cu 86% mai multe iPhone-uri, cu 35% mai multe BlackBerry-uri, dar si foarte multe telefoane ieftine din China, Africa si America Latina, in trimestrul al patrulea al anului trecut fata aceeasi perioada din 2009. 

"Ultimul an a fost o perioada foarte exploziva. Esalonul inalt al specialistilor in smartphone-uri, dar si producatorii de telefoane ieftine cu mai multe sloturi pentru cartele SIM au reusit sa castige teren in defavoarea unor megacompanii cu traditie", a declarat analistul Neil Maswton, de la firma de cercetare Strategy Analytics.

2010 n-a fost insa un an bun pentru toti producatorii de telefoane. Gigantii Nokia, LG, Motorola si Sony Ericsson au inregistrat pierderi in fata adversarilor de la Apple si RIM.