“Este adevarat, Baidu este mai mare decat omologul sau american si valoreaza mult mai mult decat rivalul sau: capitalizarea motorului de cautare chinez este estimata la 39 miliarde de dolari, in timp ce cunoscutul Yahoo valoreaza doar 18,7 miliarde de dolari”, a declarat presedintele general al Baidu.

La ora actuala Robin Li se concentreaza pe cota de piata pe care Baidu o detine pe piata chineza: 80%. Veniturile companiei din 2011 s-au ridicat la 2,3 miliarde de dolari, majorandu-se cu 83,2% fata de anul anterior, scrie revista americana Time.

CEO-ul Baidu este de parere insa ca „intr-o economie globala in care cea mai valoroasa industrie, in care capitalul ruleaza extrem de repede, iar consumatorii au diverse optiuni, pentru ca un business sa se mentina in topul tehnologiilor moderne, trebuie sa actioneze rapid”. Li isi avertizeaza intotdeauna personalul cu privire la riscurile care pandesc afacerea.

„Mai putin inseamna mai bine”

Baidu poate fi asemanata cu fondatorul sau: crede doar in piata unde se fac jocurile, unde activeaza gigantii industriei si face doar lucrurile la care se pricepe de minune, decat sa lase impresii gresite utilizatorilor. Nu urmeaza neaparat trendurile.

Filozofia dupa care Google-ul Chinei functioneaza este urmatoarea: „Doar daca este necesare vom creste o alta companie”, explica vicepresedintele Wang Zhan.

Merge pe principiul ca toate produsele trebuie sa ramana simple si usor de folosit de catre consumatori. „Nu costa nimic pe nimeni sa treaca de la un motor de cautare la altul. Daca motorul tau de cautare nu-i convinge intr-o privinta, indiferent cat de neimportanta este ea, utilizatorul pleaca instant, se indreapta catre altceva”, explica Wang.

Dar in timp ce „consumatorii nu stiu niciodata cu exactitate ce-si doresc”, iar „trendurile de marketing trebuie sa se schimbe”, Zhan crede ca „daca tehnologia pe care o folosesti nu raspunde cererii, nu va functiona. Ba mai mult, nu va valora nimic. Nu ar trebui sa fie dezvoltate produse in functie de preferintele personale sau orgoliu. Cine decide daca un produs are vreo sansa pe piata este intai de toate consumatorul caruia ii este adresat.”