"Google-ul" Chinei prinde putere. Yahoo ar trebui sa se teama de cel mai popular motor de cautare din Asia
In ultima vreme au circulat diverse informatii cu privire la Baidu, cel mai popular motor de cautare folosit de chinezi. Presa internationala a relatat ca acesta ar putea prelua gigantul Yahoo. Robin Li, fondatorul si CEO-ul companiei Baidu, a negat zvonurile, sustinand ca nu s-a pus niciodata problema sa achizitioneze „un alt gigant”.
“Este adevarat, Baidu este mai mare decat omologul sau american si valoreaza mult mai mult decat rivalul sau: capitalizarea motorului de cautare chinez este estimata la 39 miliarde de dolari, in timp ce cunoscutul Yahoo valoreaza doar 18,7 miliarde de dolari”, a declarat presedintele general al Baidu.
La ora actuala Robin Li se concentreaza pe cota de piata pe care Baidu o detine pe piata chineza: 80%. Veniturile companiei din 2011 s-au ridicat la 2,3 miliarde de dolari, majorandu-se cu 83,2% fata de anul anterior, scrie revista americana Time.
CEO-ul Baidu este de parere insa ca „intr-o economie globala in care cea mai valoroasa industrie, in care capitalul ruleaza extrem de repede, iar consumatorii au diverse optiuni, pentru ca un business sa se mentina in topul tehnologiilor moderne, trebuie sa actioneze rapid”. Li isi avertizeaza intotdeauna personalul cu privire la riscurile care pandesc afacerea.
„Mai putin inseamna mai bine”
Baidu poate fi asemanata cu fondatorul sau: crede doar in piata unde se fac jocurile, unde activeaza gigantii industriei si face doar lucrurile la care se pricepe de minune, decat sa lase impresii gresite utilizatorilor. Nu urmeaza neaparat trendurile.
Filozofia dupa care Google-ul Chinei functioneaza este urmatoarea: „Doar daca este necesare vom creste o alta companie”, explica vicepresedintele Wang Zhan.
Merge pe principiul ca toate produsele trebuie sa ramana simple si usor de folosit de catre consumatori. „Nu costa nimic pe nimeni sa treaca de la un motor de cautare la altul. Daca motorul tau de cautare nu-i convinge intr-o privinta, indiferent cat de neimportanta este ea, utilizatorul pleaca instant, se indreapta catre altceva”, explica Wang.
Dar in timp ce „consumatorii nu stiu niciodata cu exactitate ce-si doresc”, iar „trendurile de marketing trebuie sa se schimbe”, Zhan crede ca „daca tehnologia pe care o folosesti nu raspunde cererii, nu va functiona. Ba mai mult, nu va valora nimic. Nu ar trebui sa fie dezvoltate produse in functie de preferintele personale sau orgoliu. Cine decide daca un produs are vreo sansa pe piata este intai de toate consumatorul caruia ii este adresat.”
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS