Motivul care a stat la baza acestei decizii se regaseste intr-un decret ce dateaza din mai 1992.

Potrivit acestui decret, mentionarea unor astfel de servicii, prin pronuntarea numelor lor, reprezinta un act de publicitate. De aceea, trimiterile catre Twitter si Facebook constituie un tratament preferential.

Christine Kelly, purtatoarea de cuvant a Consiulului Superior al Audiovizualului din Franta, a explicat aceasta decizie de interdictie.

"De ce sa avem un tratatement preferential pentru Facebook, care valoreaza miliarde de dolari, cand exista multe alte retele de socializare care lupta din greu pentru a fi recunoscute?", a declarat Christine Kelly pentru publicatia L'Express. "Ar fi o distorsionare a concurentei. Daca vom permite ca Facebook si Twitter sa fie citate in direct, vom deschide Cutia Pandorei - alte retele de socializare vor depune plangeri si vor spune: «De ce nu noi?»", a adaugat Kelly.

In urma acestei decizii, criticile au aparut imediat in blogosfera. Bloggerul Matthew Fraser atribuie noile restrictii traditionalei politici franceze de protectionism, care se manifesta mai ales atunci cand este vorba de "raspandirea" culturii americane.

In 2003, Franta a interzis utilizarea cuvantului "e-mail" in toate documentele si publicatiile guvernamentale.

Citeste si:

Taxa auto va fi redusa cu 30% doar pentru unele categorii de masini. Vezi care

5 parteneriate de business de succes. Care este secretul co-fondatorilor Google, Apple si Microsoft

Sunetul banilor, la fiecare gol. Cati bani fac Steaua si CFR Cluj din vanzarea de tricouri, ciocolata si din reclame