Chinezii au o solutie pentru orice: rivalul lui Twitter este tot mai puternic
Site-ul de microblogging Weibo prinde puteri pe zi ce trece. Astfel, rivalul chinez al Twitter numara acum 140 de milioane de utilizatori, dintre care 60.000 sunt actori sau sportivi, scrie The Guardian.
Analistii spun ca in primul rand piata pe care este prezent Weibo este una care ii pune probleme retelei Twitter. Astfel, compania americana are 200 de milioane de conturi in comparatie cu cele 140 de milioane ale rivalului chinez, din care 10 milioane sunt active. Insa potentialul pietei de internet chineze este unul demne de luat in considerare - are 485 de milioane de utilizatori, conform PC World, adica 36% din populatie are acces la internet.
Datele celor de la The Guardian mai arata ca, zilnic, utilizatorii publica peste 200 de milioane de mesaje.
Diferente exista si in ceea ce priveste modul in care este folosit Weibo si mai ales de tipul de continut promovat aici. Pe Weibo sunt populare glumele, imaginile si videoclipurile, asa ca utilizatorii interactioneaza si comenteaza mai putin, iar stirile sunt redistribuite la fel de putin. In plus, 60.000 dintre conturile active apartin unor vedete, staruri din sport si unor branduri.
Spre exemplu, actorul Yao Chen are peste 8,9 milioane de "urmaritori" (followers) si a refuzat pana acum o oferta de 9.600 de lire sterline pentru o postare platita. Asa ca, potentialul pentru promovarea unor produse este urias. Analistii estimeaza ca, pana acum, veniturile din reclamele promovate de top 100 companii prezente pe Weibo au adus acestora un profit de 1,92 de miliarde de lire sterline.
Un studiu al MIT Technology Review arata in cifre cat obtin companiile de pe urma fiecarui utilizator. Spre exemplu, Groupon ocupa un loc fruntas cu 78 de dolari, Google obtine 29 de dolari, Facebook - 3 dolari si Twitter doar 1,75 de dolari.
Insa, in functie de capitalizare, Google domina clasamentul cu 170 de miliarde de dolari, Facebook cu 75 de miliarde de dolari, iar Twitter obtine "modesta" suma de 7 miliarde de dolari.
In ceea ce priveste Twitter, The Guardian spune ca, zilnic, peste 600.000 de utilizatori isi deschid cont pe Twitter, iar 70% din postari apartin unor utilizatori din afara SUA.
Citeste si
Wall-Street suspina. Bank of America a raportat cea mai mare pierdere din istorie: 9 mld. de dolari