Analiza Bloomberg: Cum isi pierde Samsung clientii in disputa cu Apple
Samsung Galaxy Note II
Reclamele in care Samsung ironizeaza fanii Apple ar putea fi o greseala a companiei sud-coreene, indepartand o intreaga categorie de potentiali clienti si alimentand totodata disputele vehemente din mediul virtual intre "adeptii" celor doua tabere, arata o analiza a Bloomberg BusinessWeek.
Incepand de anul trecut, Samsung a realizat mai multe spoturi publicitare care ironizeaza fanii Apple. Acestia sunt ilustrati asteptand la cozi interminabile in fata magazinelor Apple pentru a-si cumpara noul model iPhone, hiperbolizand calitatile produsului, noteaza Bloomberg.
La un moment dat este introdus in scena un alt personaj, care se afiseaza drept "omul obisnuit" si utilizeaza cu nonsalanta un smartphone Samsung Galaxy, spre uimirea "cultistilor" Apple. Reclamele se termina intr-o ironie la adresa fanilor iPhone.
Strategia Samsung este cel putin neobisnuita, deoarece ataca "fanii" unei companii rivale, care in mod normal reprezinta un important grup-tinta de potentiali clienti pentru departamentul de marketing.
Mai mult, Apple este prezent pe piata cu un singur model de smartphone, care este imbunatit periodic si incadrat in cel mai exclusivist segment de pret. Astfel, un client din tabara iPhone ar evita cel mai probabil terminalele mai ieftine ale Samsung, preferand modelele premim, cu o marja mult mai ridicata de profit.
Ironia a mai fost intalnita in duelurile dintre marile companii din industria IT, chiar si din partea Apple - spoturile TV in care compania din Cupertino ironiza produsele Microsoft - insa niciodata sub forma unui atac direct la clientii firmei concurente.
Fanii Apple si adeptii sistemului de operare Google Android se antreneaza deseori in dispute aprinse in sectiunile de comentarii ale articolelor despre smartphone-uri si tablete. Asemenea oricarei dispute pe internet, discutiile degenereaza de multe ori in ironii reciproce si schimburi de invective intre cele doua tabere, deviind de la o argumentare fireasca pe baza caracteristicilor celor doua platforme mobile si lasand deoparte dreptul la o preferinta subiectiva.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS