Analiza Bloomberg: Cum isi pierde Samsung clientii in disputa cu Apple
Samsung Galaxy Note II
Reclamele in care Samsung ironizeaza fanii Apple ar putea fi o greseala a companiei sud-coreene, indepartand o intreaga categorie de potentiali clienti si alimentand totodata disputele vehemente din mediul virtual intre "adeptii" celor doua tabere, arata o analiza a Bloomberg BusinessWeek.
Incepand de anul trecut, Samsung a realizat mai multe spoturi publicitare care ironizeaza fanii Apple. Acestia sunt ilustrati asteptand la cozi interminabile in fata magazinelor Apple pentru a-si cumpara noul model iPhone, hiperbolizand calitatile produsului, noteaza Bloomberg.
La un moment dat este introdus in scena un alt personaj, care se afiseaza drept "omul obisnuit" si utilizeaza cu nonsalanta un smartphone Samsung Galaxy, spre uimirea "cultistilor" Apple. Reclamele se termina intr-o ironie la adresa fanilor iPhone.
Strategia Samsung este cel putin neobisnuita, deoarece ataca "fanii" unei companii rivale, care in mod normal reprezinta un important grup-tinta de potentiali clienti pentru departamentul de marketing.
Mai mult, Apple este prezent pe piata cu un singur model de smartphone, care este imbunatit periodic si incadrat in cel mai exclusivist segment de pret. Astfel, un client din tabara iPhone ar evita cel mai probabil terminalele mai ieftine ale Samsung, preferand modelele premim, cu o marja mult mai ridicata de profit.
Ironia a mai fost intalnita in duelurile dintre marile companii din industria IT, chiar si din partea Apple - spoturile TV in care compania din Cupertino ironiza produsele Microsoft - insa niciodata sub forma unui atac direct la clientii firmei concurente.
Fanii Apple si adeptii sistemului de operare Google Android se antreneaza deseori in dispute aprinse in sectiunile de comentarii ale articolelor despre smartphone-uri si tablete. Asemenea oricarei dispute pe internet, discutiile degenereaza de multe ori in ironii reciproce si schimburi de invective intre cele doua tabere, deviind de la o argumentare fireasca pe baza caracteristicilor celor doua platforme mobile si lasand deoparte dreptul la o preferinta subiectiva.
Pe acelasi subiect: