“Cum te simti cand un copil fumeaza?”, a fost intrebarea cu care creativii au incercat sa-si impresioneze publicul. “Smoking Kid” a fost descrisa drept “Cea mai inteligenta campanie impotriva fumatului”, fiind premiata in cadrul festivalului de publicitate Cannes Lions International, de anul acesta.

Reclama creata de Ogilvy & Mather pentru Thai Health Promotion Foundation este geniala prin simplitatea sa, noteaza jurnalistii britanici. Spotul debuteaza cu mai multi adulti din Thailanda, care ies la o pauza de fumat. In scena intra doi copii, o fata si un baiat, de sapte, respectiv 10 ani, ce tin in mana o tigara.

Cei mici se alatura diferitelor grupuri de adulti, cerand un foc. Fiecare dintre fumatorii filmati, vizibil socati, sunt ingrijorati si ii avertizeaza pe cei doi ca “fumatul este daunator sanatatii”, enumerand diverse argumente impotriva acestui viciu.

“Atunci TU de ce fumezi?”, este raspunsul copiiilor, care le inmaneaza un bilet, dupa care pleaca.”Te ingrijorezi pentru mine. De ce nu o faci si pentru tine?”, este textul care apare pe bilet. Mai jos se poate observa numarul de urgenta pentru cei care doresc sa renunte la fumat. Toti adultii au pastrat brosura, iar unii chiar au aruncat la tigareta.

Pana in acest moment, Smoking Kid a inregistrat aproape 150.000 de vizualizari pe Youtube. Financial Times scrie ca intr-o saptamana de la lansarea campaniei, numarul de urgenta pentru renuntarea la acest viciu a primit cu 40% mai multe solicitari.

Reclama premiata la Cannes face parte din incercarea Thailandei de a atrage atentia locuitorilor asupra problemelor de sanatate. Festivalul international de publicitate a avut loc anul acesta in perioada 17 – 23 iunie, in Cannes, Franta.