Totul se face contracronometru. Daca nu cumperi tu, o face altcineva, asa ca trebuie sa te grabesti pentru ca oferta poate fi valabila doar cateva ore.

Procedura nu e complicata: clientul alege oferta, isi creaza un cont, plateste cu ajutorul cardului si primeste un voucher.

Il printeaza si merge cu el direct la comerciant. De ce ar accepta insa un prestator de servicii un asemenea contract cu vanzatorii de reduceri?

"O improspatare a portofoliului de clienti, acesta ar fi avantajul cabinetului", spune Camelia Mihaela Stan, medic stomatolog.

Proprietarul Good Deals, unul din site-urile care ofera reduceri, spune ca cele mai cautate sunt serviciile si nu produsele.

"In general, produsele care sunt foarte foarte ieftine, cu un discount foarte mare, acelea se vand cel mai bine", explica Gabi Staicu, proprietar Good Deals.

Foarte importanta este promovarea in aceasta afacere, ne explica reprezentantul unui alt site de reduceri, Fun Deals.

"Am inceput cu o oferta mai de soc, in care am oferit bilete la film la cinema la 1 leu, am pornit de la 0 si intr-o zi aveam deja 11.000 de clienti", spune Roberto Lazarov, proprietar Fun Deals.

Clientii pot cumpara la pret redus vacante, aparate foto, abonamente la fitness, implanturi cu silicon, dar si mancare, cu reduceri de pana la 90%, si de pe Groupon sau Coolbuy. Specialistii sustin insa ca sunt afaceri care nu vor fideliza niciodata clientul, asa cum spera comerciantii.

"Nu e inca ceva foarte banos pentru ca stau inca foarte mult in zona serviciilor. Mie mi se pare ca aceste site-uri creaza o comunitate de vanatori de promotii si atat, adica cine va merge azi la restaurantul tau pentru ca i-ai dat 50% reducere nu va veni maine la pret intreg cum speri tu", explica Bogdan Naumovici, sprecialist in publicitate.

Statisticile arata ca in ultimul an peste jumatate de milion de romani au cumparat de la reduceri vouchere in valoare de peste 6 milioane de euro. Clientii au facut economii de cateva milioane de euro.