Tot mai mulți români îşi doresc să devină piloţi. La cât ajung salariile și ce înseamnă airplane sharing
Dacă aveţi bani şi vreţi să ajungeţi repede într-un alt oraş sau chiar în altă ţară, puteţi mai nou să închiriaţi un avion de mici dimensiuni.
Acest serviciu popular în străinătate există şi în România. Costă 69 de euro pe oră însă aparatul de zbor trebuie lăsat în acelaşi loc din care a fost luat. Este nevoie desigur şi de o licenţă de pilot.
Tocmai de aceea, sunt din ce în ce mai mulţi cei care pot urca la manşă după ce, lunar, peste 50 de români obţin un astfel de act.
Trei astfel de avioane noi pot fi închiriate de acum din România, pentru zboruri oriunde în Uniunea Europeană. Sunt aparate cu două locuri.
Gabriel Oniga, pilot: ″Un avion de acest gen în regim de airplane sharing va costa 69 de euro pe oră de zbor. Sigur condiţia este să îl returnaţi la baza de la care aţi plecat cu el.”
Costurile cresc pentru cei care aterizează şi staţionează pe aeroporturi mari.
Dacă vreţi să zburaţi singuri cu un astfel de avion aveţi nevoie de o licenţă de pilot privat. Cursurile costă în jur de 8.000 de euro dar chiar şi aşa sunt din ce în ce mai populare.
Iulian, reprezentantul unei şcoli de aviaţie: ″In fiecare lună la Autoritatea Aeronautică dau examinări aproximativ 50-70 de oameni. Lună de lună. Asta înseamnă că pe an aproximativ 700 de oameni intră practic în această nouă să o numim pasiune iar apoi odată cu dezvoltarea ei către o profesie.
Serviciul de airplane sharing poate fi folosit şi de cei care îşi doresc să devină piloţi. La interviurile de angajare, companiile aeriene cer peste 300 de euro de zbor. Cei care îşi doresc să transporte pasageri în toată lumea trebuie să investească însă mult mai mult în cursuri.
Ca să devii pilot de linie ai nevoie de aproximativ 80.000 de euro pentru cursurile care durează un an şi jumătate. Întâi este nevoie însă de o licenţă de pilot privat, pentru un astfel de avion, de două sau patru locuri, apoi de una comercială şi abia apoi poţi obţine licenţa de pilot de linie, care implică peste 200 de ore de zbor.
Salariului unui pilot pleacă de la 3.000-4.000 de euro dar poate depăşi 20.000. Sunt şi alte avantaje, spune Andrei, care face cursuri de pilotaj.
Elev: ”Îmi doresc asta pentru că există oportunitatea să vezi lumea, să cunoşti o grămadă de culturi diferite şi practic călătoreşti pe bani, eşti plătit să călătoreşti dintr-o parte în alta. Bineînţeles, e şi o responsabilitate destul de mare, dar e o carieră frumoasă.”
În plus, este şi o profesie foarte căutată. Companiile aeriene deja se confruntă cu un deficit de piloţi, odată cu dezvoltarea transportului aerian.
Instructor: “De 100-200 de piloţi e nevoie într-un timp foarte scurt în România. Pregătirea personalului nu ţine ritmul cu necesitatea.”
Iar în următorii ani se estimează că va fi nevoie de câteva mii de piloţi.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS