Amenzi de mii de euro si confiscarea masinilor pentru viteza. Ce pregateste noul Cod Rutier soferilor VIDEO
"Vom cere din nou confiscarea masinilor conduse cu viteza excesiva," anunta politistii de la brigada rutiera, care spun ca sistemul actual de puncte si amenzi nu-si mai atinge scopul. Asa ca vor introduce amenzi record la circulatie chiar si de mii de euro. Specialistii de la interne pregatesc un nou Cod Rutier. Sunt prevazute masuri mai dure, dar si situatii in care permisele de circulatie vor fi suspendate mai rar.
Noul Cod Rutier vine cu doua vesti bune si trei proaste pentru cei care s-au obisnuit sa jongleze prin sistemul facil de amenzi de la noi. Se vor bucura sa auda ca dispare sistemul de puncte de penalizare pe care politistii au ajuns sa-l recunoasca inutil. De altfel, aceste puncte au fost deja eliminate in aproape toata Europa.
Nu va bucurati prea repede. Amenzile contraventionale cum ar fi cele la radarele fixe nu vor mai aduna puncte de penalizare, insa vor scoate banii direct din buzunarul proprietarului, indiferent cine a fost la volan. Politistii spun ca s-au saturat de metodele folosite de soferi pentru a scapa de procesul verbal.
A doua veste este doar pe jumatate buna. Permisul nu se mai suspenda la depasirea liniei continue. Regula ramane valabila doar pentru cei care au calcat marcajul in timpul unei depasiri.
Ultima propunere importanta va trezi probabil inca un cor de proteste. Este a treia oara cand sefii de la Interne vor cere Parlamentului confiscarea masinilor folosite la curse nebunesti de viteza.
Amenzile vor ajunge pana la 2.000 de euro pentru ca raman deocamdata cele mai mici din Europa, desigur, la fel ca salariile. Diferenta este ca procesele verbale vor deveni executorii, adica nu mai pot fi contestate cu lunile sau anii ca acum.
Citeste si:
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS