Numai din banii stransi din amenzi se pot construi la preturile corecte zece kilometri de drum national. Ultimii intrati in vizor sunt romanii care conduc masini cu numere de Bulgaria, fara acte in regula.

Dupa ani lungi in care ne-am obisnuit ca taxa este optionala, pentru ca si amenda era usor de evitat, rovigneta devine sperietoarea soferilor.

De la 635 de milioane de lei in 2009, incasarile se apropie de un miliard in 2011. Camerele fixe si mobile au facut deja 600.000 de poze care s-au transformat in amenzi, insa un sofer din trei inca mai calca stramb.

Cei care credeau ca au invatat smecheria cu camerele care nu amendeaza numerele de Bulgaria au tras ponoasele la controlul de joi.

Trei masini in zece minute. Desi inmatriculate la sud de Dunare, la volan aveau romani cu scuze copilaresti.

Unul dintre soferii opriti avea rovigneta, dar niciun act pentru masina. Amenda a sarit rapid peste 15.000 de lei pana a dublat valoarea camionului.

Pentru automobile ghinionul costa aproximativ 400 de lei. Asa s-au peticit gaurile din bugetul companiei de drumuri cu 12 milioane de lei, suficient pentru zece kilometri de drum nou.

Fiti prevazatori, rovinieta e obligatorie pe toate autostrazile si drumurile nationale, adica si atunci cand iesiti din oras pana la centrul comercial.

Se taxeaza si drumurile nationale care traverseaza sate sau orase, mai putin municipii si resedinte de judet.