In cativa ani de zile, o banda auto de pe Bulevardul Magheru nu va mai exista. Va fi inlocuita de un trotuar cu mult largit care le va permite pietonilor sa se plimbe in voie intre Piata Romana si Piata Universitii. Acelasi lucru s-ar putea intampla si pe Calea Victoriei sau pe cheiul Dambovitei.

In plus, arhitectii vor sa construiasca un traseu pentru pietoni si biciclisti intre Piata Romana si zona Pietei Rahova.

In dreptul strazii Selari, una dintre principalele intrari in Centrul Istoric, se va construi un pod pietonal care va traversa Dambovita si se va opri la Palatul Justitiei. O veste buna pentru bucurestenii care frecventeaza barurile din zona, mai ales ca proiectul prevede si parcari.

Vorbim despre reconstructia Podului Calicilor, care a fost daramat in perioada comunista, si de Podul Mihai Voda. Cel din urma ar trebui sa plece din zona Splaiul Independentei pana pe dealul Parlamentului.

"Circulatia auto va fi reglemetata mai strict, vor exista locuri de parcare in asa fel incat sa se elibereze de masini trotuarele, scuarurile si acestea sa redevina ce ar trebui sa fie, adica un spatiu public primitor”, explica arhitectul sef al municipiul Bucuresti, Gheorghe Patrascu.

Autoritatile promit... Cetatenii vor insa sa stie care raman pe hartie si care devin realitate. Acest plan arhitectural are macar un termen realist: 35 de ani. Ce se intampla insa cu celelalte proiecte promise si nefinalizate? Unde este autostrada suspendata si de ce nu e gata Centrul Istoric. Nu de alta, dar termenele de executie anuntate de primarie au expirat de mult.