Harta puterii de cumpărare în judeţele României. Zonele sărace o duc din ce în ce mai rău
Chiar dacă au crescut veniturile cu aproape 20 la sută, nu toţi românii se bucură de asta.
Potrivit unui studiu recent, zonele bogate din ţara noastră sunt tot mai bogate, iar cele cu putere slabă de cumpărare nu reuşesc să iasă din sărăcie. Se întâmplă asta, pentru că populaţia nu este educată, iar autorităţile locale unt incapabile să atragă fonduri europene.
Pe harta puterii de cumpărare din 2016 doar Vasluiul apare cu albastru, vorbim de o putere de cumpărare mică.
Să simplificăm lucrurile, dacă media puterii de cumpărare ar fi de 100 de lei, un român din Vaslui avea în 2016 mai puţin de 80 de lei.
Trecem la harta din 2018, când un vasluian are o putere de cumpărare chiar mai slabă, de 70 de lei şi nu mai este singur. Cu bleumarin sunt colorate judeţele Botoşani, Călăraşi, Giurgiu.
În 2018, verde şi galbene reprezentau puterea medie de cumpărare, dar au fost înlocuite de mult albastru. Locuitorii începând cu Mehedinţi, trecând prin Teleorman, Buzău şi până în Suceava, au o putere slabă de cumpărare, cam ca vasluienii din 2016. Priviţi, o adevărată centură a sărăciei.
Zonele bogate, peste media naţională, le vedeţi colorate în roşu şi portocaliu. Bucureşti, Ilfov, Braşov, dar şi judeţele din vestul ţării.
Autorii studiului vorbesc de un fenomen îngrijorător, judeţele bogate sunt tot mai bogate, iar cele cu putere slabă de cumpărare se scufundă în sărăcie, în special din cauza unei administraţii proaste.
Neculai Safir are o firmă de construcţii în Vaslui încă din 1991. Astăzi afacerea îi este măcinată de lipsa proiectelor, dar şi a forţei de muncă.
Neculai Safir, administrator firma construcţii: ”Dacă acum 3 ani aveam peste 100 de muncitori, acum am mai rămas cu 30. Gradul investii şi mai ales a fondurilor europene care ar trebui să ne ridice e redus.”
Trecem în Vestul ţării. În Cluj, datorită sectorul IT, salariul mediu creşte de la an la an, iar oamenii au bani de cheltuit.
Daniel Metz, director companie de IT: ”Nu visam acum câţiva ani la 100 de milioane de euro să faci din IT în Cluj-Napoca.”
Firmele au fost atrase şi de fondurile europene investite în infrastructura, în transportul în comun. Sebesul, oraşul fără şomeri, s-a dezvoltat rapid de când este tranzitat de autostradă.
Constantin Ispir - director firmă: ”Au scăzut timpii de aprovizioarea de aprovizioare şi de livrare pe piaţa internă, cât mai ales pentru export, 35% din producţia noastră ia drumul exportului.”
Potrivit specialiştilor, graţie infrastructurii oraşele din vestul ţării trag după ele şi localităţile din regiune. Nu acelaşi lucru îl face Bucureştiul.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS