Cele mai grave greseli pe care trebuie sa le eviti la interviul de angajare
Acceptarea la un interviu de angajare este primul pas in obtinerea job-ului dorit. Din acel moment, conteaza foarte mult impresia pe care o lasi asupra celui care te intervieveaza si chiar si cele mai mici gesturi iti pot compromite reusita.
“Avand in vedere mediul foarte competitiv care exista in prezent pe piata, sunt uimita de unele geseli pe care oamenii le fac in timpul interviului”, spune Dana Manciagli, un expert in recrutare din Seattle, care a lucrat un deceniu pentru Microsoft iar acum isi conduce propria afacere de business training.
Ea si alti experti in domeniu spun ca pana si cel mai bine pregatiti candidati fac greseli. Huffington Post a realizat o lista cu cele mai frecvente greseli intalnite la interviul de angajare:
1. Sa iti lasi telefonul deschis
Sunetul de apel al telefonului in timpul unei conversatii despre locul de munca pe care il doresti iti poate reduce sansele considerabil. Un manager de recrutare din Manhattan spune ca i se intampla des acest lucru. “Oamenii isi cer scuze si se grabesc sa isi inchida telefoanele. Dar nu s-au gandit la asta inainte sa intre pe usa? Pentru mine, arata o lipsa de pregatire. Si nici nu este frumos”, spune managerul.
2. Esti prea concentrat pe propria ta persoana
Daca aduci prea mult vorba despre tine in cadrul interviului, vei lasa o impresie nefavorabila. “Multi candidati vorbesc incontinuu despre ei, chiar daca subiectul nu are nicio legatura cu slujba pentru care aplica. Fie ca este vorba de emotii sau de naivitate, candidatii isi reduc sansele de a obtine jobul”, spune Manciagli.
“Este foarte important sa stii de ce abilitati si experienta ai nevoie. Este un lucru de baza si tine de pregatire, dar multa lume nu o face”, adauga aceasta. Conteaza sa vorbesti la obiect. Iata ce ar trebui sa spui: “Din ce am inteles din fisa postului, cautati aceste lucruri. Iata cum pot ajuta.”
3. Esti disperat sa obtii postul, si se vede
Unii oameni nu au mai lucrat de atat de mult timp, incat isi doresc cu disperare un loc de munca si sunt dispusi sa spuna orice ca sa il obtina. Aceasta atitudine ridica insa anumite semne de intrebare. “Vor spune ca pot sa faca orice li se cere, dar in realitate se gandesc mai mult la cum sa isi plateasca ipoteca sau daca isi vor permite sa plece undeva in vacanta de vara”, spune expertul in cariera Michele Woodward.
Oamenii au tendinta sa vorbeasca mult si fara noima atunci cand au emotii. Este mult mai bine sa dai raspunsuri scurte si la obiect.
4. Nu poti raspunde la intrebarile de baza privind calificarile pe care le ai
“Care sunt punctele tale forte?” - este una de intrebarile cel mai des intalnite in cadrul unui interviu. Cu toate astea, multi dintre cei care se ocupa de angajari spun ca majoritatea candidatilor sunt nepregatiti.
“Chiar si la nivelurile inalte, oamenii vin cu o lista de lucruri pe care le-au facut la job-urile anterioare sau vin cu clisee de genul <sunt dependent de munca si imi place sa rezolv lucrurile>. Ceea ce nu e suficient. Companiile vor sa afle daca respectivul candidat este cel mai potrivit pentru slujba in cauza.Vor detalii, evaluari si reusite concrete”, spune Manciagli.
La intrebarea privind defectele, poti profita de ocazie pentru a transforma un lucru negativ intr-unul pozitiv. De exemplu, se poate raspunde astfel: “In trecut am avut tendinta de a munci prea mult, dar acum am invatat sa deleg si reusesc sa obtin rezultate de doua ori mai bune”.
5. Ai intarziat la interviu
“Am auzit toate scuzele posibile. De la blocaje in trafic, la faptul ca firma a fost greu de gasit. Indiferent de motiv, inseamna ca nu ti-ai calculat bine timpul. Le spun clientilor ca daca nu sunt in hol cu 30 de minute inainte de inceperea interviului, inseamna ca au intarziat. Trebuie sa isi ia o marja de siguranta”, spune un expert in resurse umane.
6. Stii prea putin sau nimic despre cultura companiei
Documenteaza-te inainte. Apeleaza la prieteni sau colegi care lucreaza in domeniu. Detaliile conteaza si este bine sa stii daca firma este mai conservatoare sau daca angajatii trebuie sa respecte un anumit cod vestimentar.
“Intotdeauna imi pot da seama despre cat de pregatit este un candidat si cat de multe stie despre compania pentru care aplica, in functie de felul in care este imbracat”, spune un director de recrutare.
7. Iti vorbesti de rau fostul angajator
O atitudine negativa nu atrage pe nimeni. In plus, lumea este mica, asa ca ai grija ce spui despre fostii tai angajatori. Indiferent de motivele pentru care ai plecat de la fostul loc de munca, exista modalitati mai diplomate prin care poti explica asta, chiar daca atmosfera, seful sau conditiile de acolo te-au nemultumit. Poti spune ca esti intresat de noi responsabilitati si de mai multe provocari sau ca pur si simplu job-ul pentru care aplici acum ti s-a parut irezistibil.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent


Ultimul Vermeer />
RSS