Ce vor romanii sub bradul de Craciun. Bugetul pentru shopping a crescut cu 31%
Majoritatea romanilor din mediul urban asteapta in acest an, sub bradul de Craciun, cadouri materiale, iar bugetul mediu alocat pentru cumparaturile din aceasta perioada se ridica la 544 de lei, cu 31% mai mare decat in 2014, arata un studiu de specialitate.
Pe de alta parte, in acest an, 11% dintre romanii de la oras prefera bunurile spirituale (sanatate, fericire, liniste sufleteasca etc.), in scadere de la 19%, cat se consemnase in aceeasi perioada din anul trecut.
Studiul iSense Solutions arata ca numarul romanilor care doresc sa primeasca de Craciun bunuri materiale a crescut cu 15%, in 2015 fata de anul precedent, la 85%.
Telefonul mobil conduce in topul celor mai dorite produse de Craciun, 13% dintre romani preferand un astfel de cadou, fata de 7% anul trecut. Alte daruri asteptate de sarbatori sunt: automobilele, articolele de vestimentatie, accesoriile/bijuteriile (cate 6%) si banii (5%).
"Faptul ca romanii sunt materialisti in preajma sarbatorilor nu reprezinta o surpriza, insa este de remarcat ca a scazut considerabil procentul celor care doresc sa primeasca de Craciun bani, de la 18% in 2014 la 5% anul acesta. In schimb, in topul cadourilor preferate au aparut automobilele, un dar deloc usor de oferit", a comentat Andrei Canda, managing partner iSense Solutions, transmite Agerpres.
Femeile, mai mult decat barbatii, isi doresc cadouri materiale de Craciun (88% dintre femei versus 82% dintre barbati).
Pe lista preferintelor se afla, in cazul femeilor, hainele, accesoriile/bijuteriile, parfumurile si produsele cosmetice, in timp ce barbatii asteapta de la Mos Craciun produse electronice.
In 2015, romanii din mediul urban au alocat in medie 544 lei pentru cadourile de Craciun, cu 31% mai mult decat in anul precedent.
Barbatii au pentru aceste cumparaturi un buget semnificativ mai mare decat cel al femeilor: 607 lei.
Printre cadourile pe care romanii intentioneaza sa le ofere celor dragi se gasesc: articolele de vestimentatie (36%), jucariile (22%), produsele cosmetice/de ingrijire personala (19%) si dulciurile (18%).