Peste o treime dintre romani s-au orientat spre magazinele cu produse ieftine sau chiar au redus din bugetul alocat cheltuielilor cu mancarea dupa ce salariile le-au fost reduse. Astfel, 45% din ei au ramas fideli aceleasi marci, insa au cumparat in cantitate mai mare. In acelasi timp, aproape 20% din romani au cumparat produse si mai ieftine si in cantitate mai mica, potrivit unui studiu al MEDNET Marketing Research Center, citat de Mediafax.  

Mancarea saracului, tot mai scumpa

Chiar daca romanii taie din cheltuielile cu alimentele, iar salariile se reduc vazand cu ochii, comerciantii nu lasa la pret. Astfel, preturile de consum au crescut cu 0,5% in noiembrie fata de octombrie, dupa o noua scumpire la produsele alimentare, arata datele Institutului National de Statistica (INS).

In categoria produselor alimentare, cea mai mare crestere de preturi a fost inregistrata, pentru a doua luna consecutiv, la cartofi, care s-au scumpit cu 10%. In luna octombrie, cartofii s-au scumpit cu 12%.
 
Alte scumpiri care vor usura si mai mult buzunarele romanilor sunt cele la fructe proaspete, unde pretul a urcat cu 4,32%, la faina - cu 3,5%, la zahar cu 2,2% si la ulei cu 2,4%.