"Romania, te iubesc": Afaceri "otravite" in port. Vasul Flaminia, nava cu un imens potential toxic si secrete nefiresc de bine pazite
Oficialii nostri i-au invitat pe proprietari sa ancoreze in Constanta, chiar langa oras, langa dana de cereale. Aceasta este povestea navei Flaminia, plecata din Statele Unite. Undeva, in mijlocul Oceanului Atlantic, la bord a avut loc o explozie.
Zeci de containere pline cu substante chimice au ars in cala, iar rezultatul este un noroi toxic de care se vor ocupa firme romanesti, in tara noastra.
Autoritatile ne asigura ca de pe Flaminia nu vine nici un pericol. Nu exista insa studii publice si nicio procedura transparenta care sa le sustina afirmatiile.
Vasul Flamina - nava cu un imens potential toxic si secrete nefiresc de bine pazite
Calificata in presa internationala si in buletinele maritime drept „o bomba toxica plutitoare", dupa ce nu a fost primita in nici un port din Europa, nava germana Flaminia isi descarca deseurile periculoase in portul Constanta, la o dana de cereale.
Mai bine de 10 luni nava Flaminia a fost plimbata prin apele internationale. In cele din urma, in mai 2013, a fost adusa in tara noastra. Si aici au fost mari ezitari, in cele din urma, insa, autoritatile si-au dat acceptul si de atunci este trasa in dana 38 din portul Constanta.
De unde temerile si indoielile vizavi de acesta nava?
Din balbele autoritatilor, minciunile armatorului si lipsa de transparenta a celor care trebuiau sa dea garantii cetatenilor Romaniei ca tara lor nu a devenit groapa de gunoi a Europei.
Povestea controversata a Flaminiei a inceput in vara anului trecut, in iulie. Nava MSC Flaminia incarcata cu 2875 de containare a plecat intr-o cursa din portul Charleston, de pe Coasta Estica a Statelor Unite cu destinatia Anvers, Europa.
Containarele aveau diverse marfuri: de la masini la bunuri de larg consum. 150 de containare erau incarcate cu substante destinate industriei chimice.
In 14 iulie 2012, in mijlocul Atlanticului, pe nava au avut loc niste explozii si centrul navei a fost cuprins de flacari.
SOS-urile disperate ale comandantului navei nu au ramas fara raspuns. Trei nave de salvare au sosit si echipajul a parasit nava. Dar nu fara incidente. Un membru al acestuia a fost dat disparut si alti cativa au fost raniti.
Doi membri ai echipelor de salvare venite sa opreasca focul au murit.
Cursa blestemata a Flaminiei era abia la inceput. Pentru cateva saptamani port-containarul s-a plimbat aparent in deriva prin apele Atlanticului.
Nicio tara din zona nu a vrut sa permita navei sa intre in apele teritoriale. Au fost adresate solicitari catre Marea Britanie, Franta, Spania, Belgia Portugalia, Olanda si Germania.
Desi focul era sub control, nimeni nu voia sa riste. De ce? Tocmai din cauza incarcaturii care s-a dovedit a fi mult mai periculoasa decat s-a declarat.
Profesorul universitar Rodica Stanescu este specialista in impactul compusilor organici asupra mediului.
"Eu am o lista, care este publica de altfel, cu substantele si tipurile de substante care se aflau in aceste containare. Majoritatea substantelor sunt organice, de natura periculoasa toate, as putea spune, si cantitatile sunt variabile. Sunt foarte multi compusi inflamabili, de asemenea, compusi chimici corozivi, compusi care pot sa provoace efecte de mediu, de asemenea, compusi cancerigeni", spune Rodica Stanescu.
Au existat voci care au acuzat armatorul ca nu a declarat toate substantele de la bord pentru a evita plata unor taxe.
Pe nava existau zeci de substante incadrate pe lista internationala a substantelor periculoase- International Maritime Dangerous Goods.
Nimeni nu voia „bomba toxica plutitoare".
Mai multe despre:
#Romania, te iubesc!#deseuri
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS