Utilizatorii YouTube vor putea sa acceseze in continuare gratuit vastul catalog de piese muzicale si videoclipuri de pe acest site. Insa vor avea si optiunea sa plateasca pentru acest nou serviciu "premium", care nu va difuza publicitate si le va oferi posibilitatea sa stocheze melodiile, pe care sa le poata asculta chiar si atunci cand nu sunt conectati la internet.

The New York Times si Billboard noteaza ca abonamentul lunar pentru accesarea noului serviciu muzical al YouTube ar urma sa fie de 10 dolari.

Serviciul va fi special conceput pentru a fi accesat de pe telefoanele mobile inteligente si de pe tablete. Crearea acestuia va permite totodata YouTube sa limiteze situatiile de incalcare a drepturilor de autor, generate de incarcarea de videoclipuri muzicale in mod liber pe acest site.

Lansarea acestui serviciu muzical cu plata se inscrie in strategia companiei Google de crestere a veniturilor atrase de site-ul de partajare de fisiere video YouTube, pe care l-a cumparat in anul 2006 pentru o suma de 1,65 miliarde de dolari.  YouTube va concura astfel cu nume consacrate precum Spotify, Deezer, Pandora si Rhapsody.