Această mișcare va permite Facebook, proprietarul aplicației, să monetizeze WhatsApp, care nu mai produce bani de când compania a renunțat la plata taxei de acces.

Astfel, prin intermediul noului serviciu, companiile vor putea furniza informații către clienții lor, cum ar fi date de livrare sau bilete de îmbarcare, în cazul companiilor aeriene. În schimb, companiile vor plăti o taxă pentru confirmarea livrării.

Mesajele vor costa între 0,5 cenți și 9 cenți, în funcție de țara din care provine utilizatorul. Acestea pot fi automatizate sau pot fi furnizate de asistenți umani.

În plus, firmele pot răspunde gratuit la întrebări și comentarii în primele 24 de ore, după care vor achita, de asemenea, să achite o taxă.

Ca și în cazul celorlalte mesaje trimise prin intermediul platformei, corespondența expediată prin WhatsApp Business API va fi codificată, astfel încât firma de tehnologie nu va putea descifra conținutul acestora.

Compania de transport Uber, magazinul online Wish și portalul de travel Booking.com sunt primele companii care vor folosi noul serviciu lansat de WhatsApp.

Facebook a achiziționat aplicația WhatsApp cu 19 mld. dolari, în 2014, iar de atunci a tot încercat să facă bani cu ea. Mișcarea vine la trei luni după ce fostul șef al WhatsApp, Jan Koum, a anunțat că demisionează din fruntea companiei pe care a fondat-o.