"Este un prim pas in dezvoltarea functiilor de utilizare a platformei Twitter, care permit efectuarea unor cumparaturi mai usor, cu un grad mare de utilitate si cu mai multa placere, de pe dispozitivele mobile", a declarat directorul de produse al companiei californiene, Tarun Jain.

"Prin acest buton pot fi efectuate cumparaturi in doar cateva etape", a adaugat el.

Noul serviciu a fost propus unui grup mic de membri ai Twitter din Statele Unite care folosesc dispozitive mobile echipate cu sisteme de operare Apple (iOS) si Google (Android).

Pentru facilitarea cumparaturilor viitoare si pentru a-si fideliza clientii, Twitter ofera posibilitatea stocarii informatiilor de plata ale acestora.

"Vom incepe cu un grup de artisti, de marci si de asociatii, deci urmariti-le si cautati produsele lor in saptamanile viitoare", a adaugat Tarun Jain.

Printre primii parteneri in aceasta initiativa se afla reteaua de magazine de bricolaj Home Depot, marca de prêt-à-porter Burberry, asociatia ecologista Nature Conservancy si trupele rock Soundgarden si Twenty One Pilots.

In iulie, reteaua concurenta Facebook a inceput la randul ei sa testeze o optiune de cumparare asociata reclamelor. "Oamenii pot sa faca un clic pe butonul «Cumpara» din reclame si sa isi procure produsele direct, fara sa paraseasca pagina Facebook", a precizat compania americana, al carei sediu general se afla tot in California.

Retelele de socializare doresc sa profite astfel de pe urma potentialului considerabil pe care il detine comertul online mai ales prin utilizarea telefoanelor inteligente si a tabletelor.