Pokemonii nu reusesc sa salveze Nintendo. Compania anunta pierderi, in ciuda succesul neasteptat al jocului Pokemon Go
Pokemon Go
Producatorul japonez de jocuri video Nintendo a raportat, miercuri, pierderi nete de 24,53 miliarde yeni (232 milioane de dolari) in perioada aprilie - iunie 2016, primul trimestru al anului fiscal japonez, din cauza aprecierii yenului si a vanzarilor sale de console video, transmite Reuters, preluata de Agerpres.
Lansarea jocului Pokemon Go la inceputul acestei luni a permis grupului Nintendo sa-si dubleze capitalizarea bursiera in trei saptamani.
Cu toate acestea, Nintendo, care detine 32% din actiunile Pokemon Company, compania care are drepturile asupra popularului Pokemon Go, a avertizat anterior ca succesul acestui joc va avea un impact limitat asupra rezultatelor sale pe primul trimestru.
In perioada aprilie - iunie 2016, Nintendo a inregistrat pierderi din exploatare de 5,13 miliarde yeni, comparativ cu un profit net de 1,15 miliarde yeni in perioada similara a anului trecut, in conditiile in care vanzarile au scazut cu 31,3% in ritm anual, pana la 61,97 miliarde yeni. Nintendo a precizat ca aprecierea yenului in raport cu alte valute i-a provocat pierderi de aproximativ 35 miliarde yeni.
O alta lovitura pentru Nintendo a venit din partea vanzarilor slabe de console de jocuri video, in conditiile in care vanzarea de console Wii U a scazut cu 53% in ritm anual, pana la 220.000 de unitati, iar vanzarile de console 3DS au coborat cu 7%, pana la 940.000 de unitati.
In pofida pierderilor din primul trimestru, Nintendo si-a mentinut estimarile potrivit carora, pe ansamblul exercitiul fiscal 2016/2017, care se va incheia la finele lunii martie 2017, profitul sau operational va creste cu 37%, pana la 45 miliarde de yeni, in conditiile in care cifra sa de afaceri va ajunge la 500 de miliarde de yeni.
Pokemon Go este un joc gratuit, care implica gasirea si capturarea de personaje virtuale Pokemon in diferite locuri din viata reala. Practic, utilizatorii se muta din jocul digital in lumea fizica, prin intermediul camerei smartphone-ului lor, facandu-i sa descopere locatii in viata reala unde pot gasi, face schimb si lupta cu pokemoni.
Directorul companiei care a dezvoltat Pokemon Go a declarat ca vrea sa lanseze jocul in aproximativ 200 de tari si regiuni "relativ curand", adaugand ca in prezent lucreaza la cresterea capacitatii serverelor pentru a putea face fata unui numar mare de jucatori.
Numele Pokemon este o abreviere a cuvintelor Pocket Monsters, care in traducere inseamna ''monstri de buzunar''.
Mai multe despre:
#Pokemon Go#Nintendo
Pe acelasi subiect: