Fenomenul Pokemon GO. Jocul va fi disponibil in toata lumea, dupa ce Nintendo va creste capacitatea serverelor, pentru a rezista exploziei de jucatori
Directorul companiei care a dezvoltat Pokemon GO a declarat vineri ca vrea sa lanseze jocul in aproximativ 200 de tari si regiuni "relativ curand", adaugand ca in prezent lucreaza la cresterea capacitatii serverelor pentru a putea face fata unui numar mare de jucatori, transmite Reuters.
Pokemon GO a inregistrat o crestere exploziva a numarului de jucatori chiar daca deocamdata a fost lansat oficial doar in cinci tari: SUA, Australia, Noua Zeelanda, Marea Britanie si Germania, potrivit Agerpres.
"De ce sa ne limitam?", a declarat John Hanke, directorul general al firmei Niantic, care a dezvoltat Pokemon GO impreuna cu Pokemon Company, o companie afiliata a grupului Nintendo. Hanke a refuzat sa ofere detalii cu privire la intervalul viitoarelor lansari dar a precizat ca Ingress, primul joc de realitate extinsa al companiei Niantic, a avut nevoie de o luna-doua pentru a ajunge la un numar de 200 de piete.
Comentariile lui John Hanke au dus la cresterea cu alte 10 procente a cotatiei actiunilor Nintendo, care vineri au stabilit un record pentru volumul tranzactiilor zilnice pentru o singura companiei la Bursa de la Tokyo. In doar o saptamana, actiunile Nintendo au crescut cu 86%, astfel ca valoarea de piata a companiei a crescut cu 17 miliarde de dolari.
John Hanke a confirmat ca Pokemon GO va fi lansat in curand in Japonia si ca in cele din urma va fi lansat si in Coreea de Sud, unde functiile de localizare oferite de Google sunt restrictionate din cauza unor chestiuni care tin de securitate. In schimb, Hanke a fost mai reticent cu privire la perspectivele lansarii oficiale a jocului Pokemon GO pe piata din China, apreciind ca in acest caz exista o serie de reglementari de care trebuie tinut cont.
Potrivit firmei olandeze de cercetare de piata Newzoo, Coreea de Sud este a patra mare piata de jocuri din lume dupa cea din China, SUA si Japonia.
John Hanke mai spus ca dezvoltatorul Pokemon GO analizeaza in prezent introducerea unui sistem de sponsorizare similar cu cel al jocului Ingress, in cadrul caruia sunt prezente magazine si automate de vanzari cu marca unor sponsori oficiali. Acesti sponsori platesc in functie de numarul de vizitatori, ceea ce ofera o sursa suplimentara de venituri pe langa achizitiile in cursul jocului. In prezent, Niantic are opt companii care sunt sponsori oficiali ai jocului Ingress la nivel global, acelasi numar fiind asteptat si pentru Pokemon GO.
Pokemon Go este un joc gratuit, care implica gasirea si capturarea de personaje virtuale Pokemon in diferite locuri din viata reala. Practic, utilizatorii se muta din jocul digital in lumea fizica, prin intermediul camerei smartphone-ului lor, facandu-i sa descopere locatii in viata reala unde pot gasi, face schimb si lupta cu pokemoni. Jocul in sine este gratuit insa utilizatorul este stimulat sa bage mana in buzunar daca vrea sa adauge anumite functii suplimentare, de exemplu pentru a cumpara alimente pentru hrana monstrilor capturati.
Aplicatia, dezvoltata de Niantic Inc, start-up intern al Google-Alphabet, impreuna cu Nintendo Co Ltd si Pokémon Company International, a fost lansata in Statele Unite, Noua Zeelanda si Australia la 7 iulie. In mai putin de o saptamana, a devenit una dintre aplicatiile cele mai descarcate de pe Android Magazin Play. Pokémon GO are mai multe facilitati decat Tinder, iar utilizatorii petrec mai mult timp pe acest joc decat pe WhatsApp, Instagram, Snapchat sau Facebook Messenger, potrivit unui studiu SimilarWeb.
Numele Pokemon este o abreviere a cuvintelor Pocket Monsters, care in traducere inseamna ''monstrii de buzunar''.
Pe acelasi subiect: