“Likefunding” sau cum sa faci bani cu butonul “Like” de pe Facebook
Facebook
Crowdfundingul este o tehnica de finantare a proiectelor media, folosind resurse online, precum forumuri sau platforme de socializare. Plecand de la acest concept, de a apela la comunitate ca la un potential finantator, o firma din Hong Kong a avut ideea de a se folosi de celebrul buton "Like" de pe Facebook.
Astfel, compania respectiva a gasit o modalitate de a valorifica "Like-urile" de pe Facebook, acestea devenind un mijloc de a obtine donatii pentru anumite cauze umanitare. Totodata, companiile care doneaza bani pot beneficia de pe urma reactiilor pozitive aparute, informeaza CNN, preluat de Mediafax.
Cofondatoarea companiei, Kelly Yim, si-a parasit locul de munca dintr-o banca pentru a crea Likefunding.me, un sistem de pe urma caruia pot profita operele de caritate, proiectele creative, dar si companiile care doneaza.
"Vrem sa-i mobilizam pe oameni sa impartaseasca povesti interesante despre proiecte creative care sunt sponsorizate de anumite companii. Prin aceasta metoda, putem genera o expunere media care poate fi masurabila de catre companii. stim ca anumite proiecte au capacitatea de a deveni virale. Vrem sa cream un sistem care le permite oamenilor sa faca bani din aceasta expunere media", a declarat Kelly Yim, care a explicat ca logo-urile companiilor sunt transmise mai departe ori de cate ori proiectul respectiv primeste un like sau un share.
Pentru un astfel de serviciu, companiile pot plati intre 1.500 sau 2.000 de dolari, in timp ce utilizatorii de pe Internet au la dispozitie un meniu de proiecte, pentru care pot da "Like". Fiecare "Like" poate aduce aproximativ 20 de centi si duce mai departe logo-ul sponsorului.
Compania se bucura deja de succes, tinand cont de faptul ca a fost creata doar de sase luni, iar pe Internet a fost lansata in luna august.
Un proiect de succes il reprezinta un director de scoala din Hong Kong, care a renuntat la slujba si a creat o organizatie de caritate prin care ofera tutoriale pentru copiii fara posibilitati materiale.
"In numai cateva ore, a generat 5.000 de like-uri si 8.000 de share-uri. Rezultatele au fost impresionante, pentru ca expunerea de care a beneficiat proiectul respectiv a fost cu mult mai mare decat daca se facea publicitate in presa locala", a explicat Kelly Yim.
Pe acelasi subiect: