In 2011, era falit si in inchisoare, acum este milionar si conduce un Ferrari. Totul datorita Facebook
Jason Fyk. Sursa foto: www.businessinsider.com
Jason Fyk, fondatorul WTF Magazine si FunnierPics.net, detine o afacere care genereaza in jur de 275.000 de dolari pe luna. In urma cu trei ani, Fyk nu avea niciun ban, era in inchisoare si se gandea la sinucidere. Dar i-a venit o idee, a folosit Facebook pentru a o pune in practica si viata lui s-a schimbat radical, scrie Business Insider.
Inca din 2005, Fyk a inceput sa aiba probleme financiare, cand afacerea pe care o detinea in domeniul imobiliar a inceput sa se clatine. Venirea crizei a inrautatit lucrurile, astfel ca in scurt timp a dat faliment. Cu o sotie si un copil mic de intretinut, Fyk trebuia sa gaseasca repede o solutie de a face bani.
La indemnul unor prieteni, s-a hotarat sa construiasca un site si a cumparat domeniul de internet WTFMagazine.com, acronim care vine de la “Where is The Fun?” (Unde este distractia?). Site-ul lansat in 2011 era unul de umor, pentru care ii convinsese sa lucreze pe gratis pe unii dintre fostii colegi de liceu.
La scurt timp dupa lansarea site-ului, Fyk a ajuns insa in inchisoare. In timp ce se grabea catre un interviu pentru site-ul sau, a asistat la o incaierare intre niste betivi. La inceput, Fyk a filmat bataia cu telefonul, iar apoi a intervenit pentru a-i desparti pe batausi. Lucurile au luat o intorsatura urata pentru el, pentru ca la proces a fost acuzat ca el a provocat altercatia, pentru a avea material pentru site, si a fost condamnat pentru tentativa de omor.
“A fost doar o bataie banala intre niste betivi”, a spus el ulterior, sustinand ca ii cunoscuse pe cei implicati cu doar 5 minute inainte. Cu toate acestea, Fyk a ajuns la inchisoare si si-a cheltuit si putinii bani pe care ii avea pentru un avocat. Doua luni mai tarziu, acuzatiile au fost retrase, iar Fyk a fost eliberat. Dar era falit.
“Nici la McDonald’s nu-mi puteam gasi un job. M-am gandit deseori la sinucidere, dar doar gandul la copilul meu m-a impiedicat s-o fac”, a povestit Jason Fyk.
Jason se gandea cum ar putea sa faca rost de bani cat mai rapid. Stia ca povestea lui cu inchisoarea era una ciudata si ca ar fi putut scrie o carte despre asta, dar el nu era scriitor, iar scrierea unei carti ar fi durat prea mult.
“Singura resursa pe care o puteam folosi era social media si era gratis. Am decis sa fac tot ce se putea sa castig cat mai multi utilizatori care sa ma urmareasca. Aveam nevie de o lista de distributie”, povesteste Fyk.
Facebook a lansat paginile pentru companii in 2007, dar nu prea au avut succes atunci. Nici in 2011 nu erau foarte interesante pentru afaceri. Fyk insa a vazut aici o oportunitate.
La inceput a incercat sa construiasca o simpla pagina pe Facebook, pentru site-ul lui - WTF Magazine. In timp, si-a dat seama ca si alte pagini care nu au legatura cu site-ul lui pot fi folositoare.
“Nu conta daca pagina reprezenta brandul meu. Aveam canal de distributie si daca era pagina mea sau fun page-ul de la Family Guy. Atata timp cat exista cineva care da Like la o pagina, acesta devine membru al listei de distributie”, spune Jason.
Astfel, Fyk a creat si a dezvoltat cat mai multe pagini pe teme cat mai diverse. Sotia lui credea ca e nebun. “Erau zile cand nu avea ce pune pe masa, iar eu stateam pe Facebook si o asiguram ca va veni o vreme cand paginile mele vor deveni valoroase”, povesteste Fyk.
Acum detine 40 de pagini de Facebook, care au, laolalta, peste 28 de milioane de Like-uri. Postarile ajung la peste 260 de milioane de utilizatori ai retelei sociale, care genereaza zeci de milioane de vizualizari. Iar acestea se traduc prin milioane de dolari pe an din publicitate.
Astazi, Jason Fyk are 16 salariati si a angajat un scriitor care sa-i publice povestea. Si-a construit afacerea aproape exclusiv pe Facebook si a devenit milionar. La prima vedere este simplu, dar este o afacere care ridica provocari zilnic. Trebuie sa fie in permanenta online pentru a furniza continut pentru paginile sale si se afla intr-o permanenta lupta cu hackerii de pe retelele de socializare.
O alta provocare este si aceea ca Facebook schimba frecvent algoritmii dupa care furnizeaza continutul paginilor catre utilizatorii care le-au dat Like, iar Fyk este intr-o permanenta cautare de solutii pentru ca distributia sa fie cat mai buna.
Pe acelasi subiect: