Noul produs se va numi Kaspersky Free si ofera functiile de baza ale unui antivirus, precum scanarea fisierelor, a atasamentelor de email si actualizari gratuite.

Facilitatile avansate, precum protectia permanenta si functii de control parental, raman valabile pentru versiunea completa, care costa 50 de dolari pe an.

Luna acesta, compania ruseasca aniverseaza 20 de ani de existenta. Acesta este si motivul oficial pentru lansarea unei versiuni gratuite de antivirus.

Gratuitatea nu este o noutate in industria antivirusilor, unde producatorii aleg aceasta varianta pentru a atrage utilizatori catre produsele contra cost. Insa, spre deosebire de alti producatori, Kaspersky nu a avut pana acum o versiune gratuita.

Kaspersky Free va fi lansat treptat pe parcursul urmatoarelor luni, urmand ca in Romania sa fie disponibil la inceputul lunii octombrie.

Mutarea celor de la Kaspersky vine intr-un moment dificil pentru industrie si, in special, pentru compania ruseasca. Kaspersky a fost acuzata de oficialii americani ca a dezvoltat produse pentru FSB, serviciul secret rus. Informatia poate avea un efect negativ asupra companiei, in special in tarile in care exista un puternic sentiment anti rusesc.

De asemenea, imaginea de ansamblu a industriei de antivirusi este una din ce in ce mai proasta si din ce in ce mai multe voci vorbesc nu doar despre lipsa eficientei, ci si despre problemele pe care chiar produsele menite sa ofere securitate le creeaza.

In plus, ca inca un motiv de nemultumire pentru producatorii suitelor de securitate, Microsoft include in Windows instrumente de securitate care se dovedesc suficiente daca si utilizatorul este atent la site-urile si link-urile pe care le acceseaza.