Google construieste 100-200 de masini "fara sofer", lipsite de volan, pedale de acceleratie si frana
Google a dezvoltat primele prototipuri ale masinii "fara sofer" la care lucreaza de mai multi ani si intentioneaza sa construiasca in parteneriat cu companii auto 100-200 de automobile pentru teste, complet autonome si lipsite de elemente precum volan, pedale de acceleratie si frana.
Google a prezentat unul dintre aceste prototipuri intr-un clip video de promovare.
"Masina cu doua locuri seamana cu o gondola pe roti. Nu are volan, pedala de acceleratie sau pedala de frana. In schimb masina se foloseste de proprii senzori si de programe pentru a-si face treaba", scrie Wall Street Journal.
Anuntul Google a venit marti noaptea, in timp ce cofondatorul Sergey Brin discuta programul masinii autonome la o conferinta organizata la Rancho Palos Verdes, California.
"Le veti vedea conducand si vrem sa va explicam ce sunt", a spus Brin.
Compania a lucrat pana in prezent la masini fara sofer echipand autovehicule existente pe piata cu tehnologia pe care a dezvoltat-o in acest scop.
Google afirma ca masinile autonome pot contribui la reducerea numarului de accidente rutiere. Viteza primului prototip a fost limitata la 25 de mile (40 de kilometri) pe ora.
"Vrem sa construim circa 100 de masini prototip, iar mai tarziu pe parcursul verii soferii nostri vor incepe sa testeze versiuni initiale ale acestor masini cu control manual. Daca totul merge bine, am vrea sa derulam un mic proiect pilot in California, in urmatorii ani", a declarat Chris Urmson, directorul proiectului masinii autonome la Google.
Prototipurile vor avea elemente de siguranta suplimentare, precum parbrize din material plastic, scrie Bloomberg.
Masinile autonome permit utilizatorului sa transmita adresa unei destinatii, iar masina il transporta in acel loc, a spus Brin.
Google testeaza de mai mult timp pe drumurile din SUA masini autonome, inclusiv versiuni modificate de Prius si Lexus, echipate cu camere, senzori radar si laser.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS