Facebook cere operatorilor de telefonie mobila sa ofere acces gratuit la reteaua de socializare. Seful Vodafone a refuzat
Facebook
Facebook si alte companii care furnizeaza continut pe internet incearca sa convinga operatorii de telefonie mobila sa acorde clientilor, pe unele piete, acces preferential la serviciile lor, gratis sau la preturi speciale.
Directorul general al Vodafone, Vittorio Colao, a declarat luni ca directorul executiv de operatiuni al Facebook, Sheryl Sandberg, i-a cerut recent sa acorde clientilor din unele tari cu economii emergente acces la reteaua de socializare la tarif zero, practic sa nu contorizeze traficul, potrivit Financial Times, citat de Mediafax.
Colao s-a aflat luni la New York, pentru discutii cu actionarii Vodafone inaintea finalizarii tranzactiei prin care vinde participatia de 45% la operatorul american de telefonie mobila Verizon wireless.
Seful Vodafone a afirmat ca a refuzat solicitarea Facebook deoarece "nu are sens, nu vad niciun motiv pentru care ar trebui sa cedez pe gratis capacitatea retelei".
Facebook incearca sa-si extinda prezenta pe pietele emergente, avand in vedere potentialul redus de crestere din Statele Unite si Europa de Vest, unde ratele de penetrare sunt deja foarte ridicate.
Eforturile retelei de socializare s-au ciocnit insa de costurile abonamentelor la internet mobil, inca prea ridicate pentru utilizatorii din unele state emergente, care sunt foarte atenti cu traficul de date.
Compania a incheiat deja acorduri cu unii operatori din tari emergente, care au acceptat sa ofere acces gratuit la aplicatiile si site-ul pentru mobil al Facebook, de cele mai multe ori pe perioade promotionale de pana la sase luni. Operatorii sunt motivati de posibilitatea de a atrage clienti si a creste gradul de utilizare a serviciilor de date pe termen lung.
Facebook a reusit sa incheie un astfel de acord si in Statele Unite, cu GoSmart, care ofera servicii preplatite, controlat de T-Mobile.
Mark Zuckerberg, cofondator si CEO al Facebook, a lansat anul trecut o fundatie care are ca scop extinderea acoperirii internetului catre populatia din tarile sarace.
Reteaua de socializare a raportat 1,23 miliarde de utilizatori activi la finele anului trecut.
Pe acelasi subiect: