Permanenta inseamna ca tot ceea ce utilizatorii posteaza, comenteaza sau urca pe Facebook este inregistrat si niciodata sters. Reteaua de socializare se comporta ca un fel de jurnal, in care toate amintirile si fotografiile sunt disponibile ori de cate ori le cauti.

Identitatea este, de asemenea, importanta pentru Facebook. Mark Zuckerberg a realizat in urma cu 10 ani ca atunci cand cauti pe cineva dupa adresa de mail de la scoala, poti aduce la lumina relatii tinute secrete. Facebook este acum un fel de pasaport pe internet, care confera incredere atunci cand utilizatorii comenteaza la postarile altor utilizatori.

Micii antreprenori care pun pe picioare propriile start-up-uri folosesc exact abordarea inversa, concentrandu-se pe efemeritate si anonimat. Snapchat, de exemplu, promite utilizatorilor ca nimic din ceea ce trimit prin aplicatiile lor nu va fi salvat si nu se va intoarce sa-i haituiasca. Whisper si Rumr sunt aplicatii care permit utilizatorilor sa posteze fara sa li se dezvaluie identitatea.

Facebook a incercat sa imite Snapchat, prin lansarea aplicatiei Poke. In cele din urma, Zuckerberg a oferit celor de la Snapchat 3 miliarde de dolari pentru a-i prelua, oferta care a fost respinsa.

Michael Heyward, CEO Whisper, a declarat, pentru Business Insider, ca nu l-a intalnit niciodata pe Mark Zuckerberg, dar stie ca aplicatia sa i-a starnit interesul.

Intr-un material in care vorbeste despre transformarile prin care a trecut reteaua de socializare, in ultimii 10 ani, Bloomberg Businessweek scrie ca urmatoarea miscare a celor de la Facebook ar putea fi lansarea unor aplicatii care sa permita utilizatorilor sa-si pasteze anonimatul atunci cand navigheaza in retea.

“Un lucru care va ii lua prin surprindere pe cei obisnuiti cu Facebook este ca noile aplicatii vor permite utilizatorilor sa le logheze anonim. Este o schimbare radicala pentru Zuckerberg, care i-a spus la un moment dat scriitorului David Kirkpatrick, autorul studiului ‘Facebook Effect’ ca ‘sa ai doua identitati este un exemplu de lipsa de integritate’”, noteaza Bloomberg Businessweek.

Dar, in ciuda opozitiei lui Zuckerberg, subiectul anonimatului pe Facebook a fost si este un subiect care genereaza dispute aprinse intre angajatii Facebook.

Chiar si inventatorul retelei da semne ca cedeaza. “Nu stiu daca balanta s-a inclinat prea mult, dar cred ca am ajuns intr-un punct in care am putea renunta ca tot ce facem pe Facebook sa fie sub identitatea reala. Daca cineva are probleme in a-si arata adevarata identitate, cred ca acest lucru este o povara”, a explicat Zuckerberg.