Miliardarul in varsta de 30 de ani Mark Zuckerberg, cofondator si director executiv al Facebook, a participat vineri, la sediul central al companiei pe care a creat-o, la prima sa sesiune de intrebari si raspunsuri, vorbind despre numeroase aspecte referitoare la reteaua de socializare, dar si despre chestiuni personale.

In acest context, Mark Zuckerberg a declarat ca isi doreste ca Facebook sa devina la fel de indispensabila precum electricitatea, precizand ca scopul sau nu a fost niciodata acela ca reteaua de socializare pe care a creat-o sa fie moderna si captivanta.

"Scopul meu nu a fost niciodata acela ca Facebook sa fie cool. Eu nu sunt o persoana cool si nu am incercat niciodata cu adevarat sa fiu astfel. Modelul nostru pentru Facebook nu a fost niciodata acela de a incerca sa facem ca aceasta retea sa fie in mod special captivanta - am vrut doar sa o facem utila", a spus Mark Zuckerberg, potrivit Mediafax.

El a vorbit si despre evolutia retelei de socializare, de la infiintarea sa in 2004 si pana in prezent.

Potrivit lui Zuckerberg, la inceputurile sale, Facebook gazduia in mod special scurte mesaje ale utilizatorilor. De asemenea, Zuckerberg estimeaza ca pana in 2020 cele mai multe postari pe Facebook vor fi clipuri video, pentru ca aceste inregistrari ale unor momente din viata utilizatorilor au devenit mai usor de realizat si distribuit.

"Scopul nostru este sa construim ziarul personalizat perfect pentru fiecare persoana din lume. incercam sa personalizam si sa aratam utilizatorilor lucrurile care sunt cele mai interesante pentru ei", a mai spus Mark Zuckerberg.

Compania Facebook si-a prezentat, recent, rezultatele financiare pentru trimestrul al treilea, care au relevat o crestere a veniturilor de 59%, la 3,2 miliarde de dolari, de la 2,01 miliarde de dolari in intervalul corespunzator din 2013.

Publicitatea pe platformele mobile a reprezentat 66% din veniturile totale din publicitate ale Facebook, in crestere fata de trimestrul al treilea al anului trecut, iar profitul net al companiei aproape s-a dublat in perioada iulie-septembrie, la 806 milioane de dolari, fata de 425 milioane de dolari in aceeasi perioada a anului trecut.

In acest context, Zuckerberg le-a prezentat angajatilor care sunt planurile sale privind reteaua de socializare pentru urmatorii zece ani: "Ne vom pregati pentru viitor investind agresiv".

Facebook isi doreste, astfel, ca produsele companiei - WhatsApp, Messenger, Search, Video, NewsFeed, Oculus si Instagram - sa conecteze fiecare un miliard de utilizatori. Odata atinse aceste cifre se va trece la valorificarea agresiva a acestora.

Fondatorul retelei de socializare s-a declarat multumit de evolutia Instagramului, a carui utilizare a crescut si cu suta la suta in anumite tari.

"La nivel global, oamenii folosesc Instagram in medie 21 de minute pe zi. Este o cifra buna daca tinem cont de alte aplicatii si un semn ca strategia pe care am aplicat-o este pe drumul cel bun. Obiectivele noastre pentru urmatorii trei ani sunt sa continuam sa fim de ajutor companiilor si sa cream valoare pentru cei din industria de marketing", spune Zuckerberg.

El mentioneaza ca pentru a se atinge aceste obiective, Facebook va continua sa asigure calitatea mesajelor publicitare si a informatiilor postate prin reducerea numarului celor cu un continut indoielnic si incurajarea utilizatorilor sa publice mesaje cu continut util si relevant.

O alta prioritate pentru Facebook in urmatorii cinci ani o reprezinta produsele Messenger, WhatsApp sau Search. "WhatsApp va continua sa lucreze pentru a ajunge la un miliard de utilizatori si noi ii vom ajuta in acest sens. De asemenea, Facebook doreste cresterea cotei de piata privind publicitatea, in special pe platformele mobile", a mai spus Zuckerberg.

In final, printre obiectivele Facebook pentru urmatorii zece ani se numara construirea urmatoarei celei mai mari platforme de calcul din lume si cresterea numarul celor conectati la internet la nivel global prin intermediul Internet.org.

Facebook este cea mai mare retea de socializare din lume, avand 1,35 miliarde de utilizatori activi in fiecare luna, fapt care inseamna ca aproape jumatate din populatia conectata la internet la nivel mondial foloseste aceasta platforma macar o data pe luna, dupa cum relata la sfarsitul lunii octombrie publicatia The Wall Street Journal.