Comisia Europeană pregătește noi reguli pentru giganții IT pe piața europeană. Google cere flexibilitate în cazul viitoarei legi privind serviciile digitale
Google
Google a cerut joi Comisiei Europene să dea dovadă de flexibilitate în cazul viitoarei legi privind serviciile digitale, destinată industriei tehnologiei, aflată în faza de consultări, transmite Reuters.
Executivul UE lucrează la reguli noi pentru partajarea datelor şi piaţa digitală, precum şi pentru stimularea concurenţei, după ce a ajuns la concluzia că mai multe acţiuni antitrust împotriva Google nu au fost eficiente.
Perioada de consultare publică lansată de Comisie se va încheia pe 8 septembrie.
Într-o postare pe blog şi o reacţie de 135 de pagini, Google încurajează Comisia să ofere o claritate mai mare a regulilor şi a responsabilităţilor platformelor online, sccrie News.ro.
Potrivit companiei, în timp ce este important să fie identificat conţinutul ilegal, utilizarea obligatorie a tehnologiei în acest scop poate bloca exprimarea liberă a europenilor şi accesul la informaţii.
Comisia ar trebui să îşi actualizeze regulile cu o schemă graduală de exceptare de la răspundere, inclusiv pentru motoarele de căutare sau serviciile cloud, a arătat Google.
Serviciile de găzduire, cum este canalul video YouTube al Google, ar trebui să acţioneze rapid pentru a elimina sau dezactiva accesul la conţinutul ilegal, potrivit Google, care şi-a exprimat în schimb îngrijorarea că firmele ar putea fi obligate să dea prioritate vitezei în locul unei decizii luate cu atenţie.
Noile reguli ar mai trebui să încurajeze funcţiile şi produsele îmbunătăţite sau noi şi să ajute consumatorii europeni să îşi facă treburile mai rapid. Potrivit Google, regulile nu ar trebui să provoace costuri nedorite şi poveri pentru companiile europene care încearcă să îi revină după pandemia globală.
Google a primit, în ultimii trei ani, trei sancţiuni de mai multe miliarde euro, pentru nerespectarea legislației UE privind concurența. Prima, în 2017, pentru favorizarea Google Shopping, s-a ridicat la 2,424 miliarde euro; a doua, în 2018, pentru utilizarea sistemului Android pentru consolidarea poziţiei dominante a motorului său de căutare, a atins nivelul record de 4,343 miliarde euro, şi a treia în martie, pentru abuz de poziţie dominantă pe piaţa de publicitate online, prin serviciul său AdSense for Search, de 1,49 miliarde euro.
În august 2019, Comisia Europeană a declanșat o nouă investigație pentru a afla dacă gigantul tehnologic favorizează propriul serviciu de căutare de locuri de muncă, Google for Jobs, în detrimentul concurenţilor săi.
Dacă investigaţia Comisiei confirmă că Google a recidivat în ceea ce priveşte abuzul de poziţie dominantă, compania ar putea primi o nouă sancţiune de miliarde pentru comportament care aduce prejudicii concurenţilor şi, în ultimă instanţă, consumatorului european.
Pe acelasi subiect: