Schimbarea decisivă pe care o face Google la sistemul Android în Europa, după ce a primit o amendă record de la UE
Google
Google va permite începând de anul viitor utilizatorilor din Europa să aleagă motorul de căutare preferat la configurarea unui nou telefon inteligent Android în urma amenzii-record primită de la UE, relatează vineri Press Association.
În iulie 2018, gigantul american din tehnologie a fost obligat la plata a 4,34 miliarde de euro de către autorităţile Comisia Europeană în domeniul concurenţei, printre altele şi pentru că ar fi făcut abuz de poziţia sa pe piaţă prin sistemul de operare pentru dispozitive mobile Android.
Google a anunţat că va pune la dispoziţia utilizatorilor telefoanelor mobile şi tabletelor Android din Spaţiul Economic European mai multe opţiuni ce vor apărea pe ecranul de selecţie în timpul procesul iniţial de configurare a dispozitivului.
''Ca întotdeauna, oamenii pot continua să îşi adapteze şi să îşi personalizeze dispozitivele în orice moment după configurare'', a precizat Paul Gennai, directorul pentru managementul produselor al Google, potrivit Agerpres.
O licitaţie va fi utilizată pentru a selecta cele trei motoare de căutare rivale ce vor fi oferite alături de Google pe ecranul de selecţie, opţiunile variind în fiecare ţară.
"La fiecare dintre licitaţii, furnizorii de motoare de căutare vor indica preţul pe care sunt dispuşi să îl plătească de fiecare dată când un utilizator îi selectează din ecranul de selecţie din ţara respectivă", a indicat compania.
Margrethe Vestager, comisarul european responsabil cu politica în domeniul concurenţei a anunţat amenda anul trecut pentru că ''a abuzat de poziţia sa dominantă pe piaţă promovând în rezultatele motorului de căutare propriul său serviciu de comparare a cumpărăturilor în defavoarea concurenţilor'', ceea ce ''este ilegal conform reglementărilor antitrust din UE''.
La vremea respectivă, gigantul tehnologic a anunţat că va contesta hotărârea Comisiei.
Produsul de vârf al Google este motorul de căutare Google, care furnizează rezultatele căutării consumatorilor, care plătesc pentru acest serviciu cu datele lor. Aproape 90% din veniturile Google vin din reclame, inclusiv la produsele căutate de consumatori.
Pe acelasi subiect: