World Wide Fund for Nature (WWF) a publicat a treia editie a studiului Retailer Scorecard, care analizeaza performanta de mediu a primilor 11 retaileri FMCG din Romania, respectiv Auchan, Billa, Carrefour, Cora, Kaufland, Lidl, Mega Image, Metro, Profi, Penny Market si Selgros.

Studiul vine in contextul in care ministrul pentru Buget, Darius Valcov, a declarat recent ca Guvernul ia in considerare o scadere a TVA pentru produsele ecologice, de la 24 la 9%.

Studiul releva faptul ca se mentine imbunatatirea la nivel de piata pentru fructele si legumele fara certificare ecologica provenite din Romania (55%), dar in continuare niciuna dintre cele 11 companii nu comercializeaza fructe si legume romanesti provenite din agricultura ecologica.

De asemenea, din totalul de lapte dulce comercializat, 56,5% provine din Romania, fata de 54,43% in 2013. Cu toate acestea, doar 7,8% sunt produse cu certificare ecologica si in continuare un singur brand este prezent in categoria lapte romanesc certificat ecologic pe rafturile magazinelor incluse in studiu. Ouale provin in proportie de 99,5% din Romania, dintre acestea 9,8% avand certificare ecologica.

Retailer Scorecard urmareste performanta retailerilor in sapte sectoare-cheie cu impact asupra mediului si societatii, respectiv legume si fructe de sezon, lactate, oua, peste, detergent, hartie de unica folosinta si politici de mediu. Evaluarea este realizata pe baza unui chestionar completat de reprezentantii fiecarei companii si a unei fise de observatie, completata in teren de reprezentantii WWF.

Infiintata in anul 1961, WWF este una dintre cele mai importante organizatii internationale care deruleaza proiecte pentru conservarea naturii, in peste 100 de tari. Misiunea WWF la nivel global este sa opreasca degradarea mediului inconjurator si sa construiasca un viitor in care oamenii traiesc in armonie cu natura.