Vanzarile H&M Romania au crescut cu 41% si au depasit 100 mil. euro in anul fiscal 2013
Vanzarile retailerului suedez de imbracaminte Hennes & Mauritz (H&M) in Romania au crescut cu 41% in anul fiscal 2013 (1 dec 2012- 30. nov. 2013), la 101 milioane euro, dupa ce a deschis noua magazine in aceasta perioada si a ajuns la o retea de 28 de unitati.
Anul fiscal 2013 al H&M a inceput pe 1 decembrie 2012 si s-a incheiat pe 30 noiembrie 2013.
In perioada precedenta de raportare, compania a inregistrat in Romania vanzari de 635 milioane coroane suedeze. Vanzarile includ TVA.
In lei, H&M Romania a raportat o crestere de 42%.
In trimestrul IV fiscal, respectiv perioada septembrie-noiembrie, vanzarile H&M in Romania au urcat cu 40% fata de nivelul din perioada corespunzatoare a anului anterior, de la 195 milioane coroane suedeze la 273 milioane coroane (31 milioane euro).
H&M a deschis noua magazine in Romania in perioada decembrie 2012 - noiembrie 2013, numarul total de unitati ajungand la 28 la finalul anului fiscal.
Printre orasele in care au fost deschise magazine H&M anul trecut se numara Bucuresti, Ploiesti, Baia Mare si Botosani. Numarul angajatilor H&M Romania a ajuns la circa 700 de persoane la sfarsitul anului, cu 100 mai multe decat in 2012.
PR managerul H&M Romania, Andreia Urzica, declara ca retailerul vrea sa-si mentina in 2014 ritmul de extindere de anul trecut.
Vanzarile H&M la nivel mondial au urcat cu 9% in anul fiscal 2013, la 150 miliarde coroane suedeze (17 miliarde euro), in timp ce profitul net al companiei a avansat de la 16,8 miliarde coroane la 17,1 miliarde coroane (1,92 miliarde euro).
H&M a fost fondat in Suedia 1947 si este listat la NASDAQ OMX Stockholm.
Are peste 3.100 de magazine pe circa 50 de piete, inclusiv unitati deschise in sistem de franciza.
Pentru anul fiscal 2013/2014, H&M are in plan extinderea retelei cu aproximativ 375 de magazine noi.