Al doilea cel mai mare retailer din lume are un nou plan de a reduce cheltuielile si risipa din afacerea sa.

Brandul international Hennes & Mauritz, cunoscut publicului larg ca H&M, ofera reduceri clientilor care sunt dispusi sa renunte la hainele vechi si sa le lase la sediul magazinelor.

Initiativa, inceputa in luna februarie, se va raspandi in toate cele 2.900 de outlet-uri ale firmei pana la sfarsitul acestui an.

Pe site-ul oficial, compania anunta ca ofera un discount de 7,70 dolari pentru fiecare 47 de dolari cheltuiti. In schimb, pe site-ul destinat cumparatorilor din America, H&M spune ca ofera un voucher cu reducere de 15% la cumparaturi, pentru cei care aduc o pereche de tenesi vechi sau pijamale, dar niciun client nu poate primi mai mult de doua vouchere pe zi.

Planul retailerului este ca in acest fel sa atraga mai multi clienti, dispusi sa cheltuie sume considerabile. In plus, compania spera sa isi mai reabiliteze imaginea, fiind implicata recent intr-o serie de scandaluri, dupa ce s-a descoperit ca o parte dintre lucratorii din fabricile sale din tarile subdezvoltate lucreaza in conditii improprii.

Astfel, o parte din banii proveniti din trocul cu haine ar urma sa ajunga la cateva organizatii de caritate, dar si la grupuri care sprijina inovatia din reciclare.

Nu vrem ca hainele sa fie o risipa, ci o resursa”, a declarat managerul pe sustenabilitate al H&M, Henrik Lampa, pentru Bloomberg.