Daca fata de 2010, pentru categoriile de produse care nu au un impact ridicat asupra consumatorilor (servetele, hartie igienica) tendintele, in ceea ce priveste vanzarile de marci private, se pastreaza similare, in prezent, in topul celor mai cumparate produse apar si categorii cu importanta mai mare in cosul de cumparaturi, cum ar fi cele alimentare.

Cea mai notabila prezenta este uleiul, in conditiile in care 54% dintre romani au cumparat astfel de produse disponibile in magazine sub marca proprie.

Exista anumite categorii de produse unde rezervele sunt mai mari fata de marcile proprii. In aceste categorii intra in principal cosmeticele sau produsele de ingrijire personala. Mai mult de o treime dintre romani nu ar cumpara aceste categorii de produse sub marca proprie. 

"O comunicare mai convingatoare si construirea unor marci puternice pe aceste categorii, ar putea ajuta cumparatorii sa inteleaga produsele si sa ii determine sa le aleaga mai des", a declarat Andrei Canda, client service director, Mercury Research. 

Rezultatele studiului arata ca oferta de marci proprii din comertul modern este importanta in alegerea magazinului pentru 25% dintre romani. 

Motivele pentru care romanii aleg sa cumpere produsele sub marca proprie sunt preturile mici (pentru 72% dintre persoanele intervievate), garantarea calitatii produselor de catre magazine (31%) sau exclusivitatea, in conditiile in care respectivele produse se gasesc doar in anumite magazine (30%). 

In viitor, intentiile de cumparare indica o usoara crestere, in conditiile in care 13% dintre romani declara ca vor cumpara mai multe produse sub marca proprie decat in prezent. 

Studiul a fost realizat pe panelul online Mercury Research in luna iulie, pe un esantion de 351 de persoane cu varsta peste 18 ani care locuiesc din mediul urban.