Produsul sub marca proprie pe care se inghesuie sa-l cumpere toti romanii
Ueiul este cel mai cumparat produs comercializat de retaileri sub marca proprie. Romanii sunt insa reticenti fata de brandurile dezvoltate de operatorii de mari magazine pentru produsele cosmetice sau de ingrijire personala, potrivit unui studiu al Mercury Research.
Daca fata de 2010, pentru categoriile de produse care nu au un impact ridicat asupra consumatorilor (servetele, hartie igienica) tendintele, in ceea ce priveste vanzarile de marci private, se pastreaza similare, in prezent, in topul celor mai cumparate produse apar si categorii cu importanta mai mare in cosul de cumparaturi, cum ar fi cele alimentare.
Cea mai notabila prezenta este uleiul, in conditiile in care 54% dintre romani au cumparat astfel de produse disponibile in magazine sub marca proprie.
Exista anumite categorii de produse unde rezervele sunt mai mari fata de marcile proprii. In aceste categorii intra in principal cosmeticele sau produsele de ingrijire personala. Mai mult de o treime dintre romani nu ar cumpara aceste categorii de produse sub marca proprie.
"O comunicare mai convingatoare si construirea unor marci puternice pe aceste categorii, ar putea ajuta cumparatorii sa inteleaga produsele si sa ii determine sa le aleaga mai des", a declarat Andrei Canda, client service director, Mercury Research.
Rezultatele studiului arata ca oferta de marci proprii din comertul modern este importanta in alegerea magazinului pentru 25% dintre romani.
Motivele pentru care romanii aleg sa cumpere produsele sub marca proprie sunt preturile mici (pentru 72% dintre persoanele intervievate), garantarea calitatii produselor de catre magazine (31%) sau exclusivitatea, in conditiile in care respectivele produse se gasesc doar in anumite magazine (30%).
In viitor, intentiile de cumparare indica o usoara crestere, in conditiile in care 13% dintre romani declara ca vor cumpara mai multe produse sub marca proprie decat in prezent.
Studiul a fost realizat pe panelul online Mercury Research in luna iulie, pe un esantion de 351 de persoane cu varsta peste 18 ani care locuiesc din mediul urban.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS