Sarbatoarea care spulbera Black Friday. Ziua Celibatarului a generat vanzari de peste 9 mld. dolari, in 24 de ore, pentru retailerul online Alibaba
Jack Ma, CEO Alibaba. Foto: AFP/Mediafax
Vanzarile companiei de comert online Alibaba in Ziua Celibatarilor, replica chineza a Valentines Day, au depasit 9 miliarde de dolari in 24 de ore, fiind peste cele care au avut loc in SUA de Black Friday, relateaza MarketWatch.
Volumul vanzarilor procesate prin intermediul aplicatiei de plati Alipay in ziua de 11 noiembrie a trecut de 2 miliarde de dolari in doar o ora si 11 secunde si a depasit in total 9 miliarde de dolari in 24 de ore, circa 43% fiind realizate de pe dispozitive mobile, potrivit Alibaba.
Directorul general al Alibaba, Jack Ma, a declarat pentru CNBC ca este ingrijorat daca livrarile produselor vor putea fi facute la timp.
In medie, compania livreaza aproape 17 milioane de pachete pe zi. In urmatoarele 3-5 zile, Alibaba va fi responsabila cu efectuarea a peste 260 de milioane de livrari.
Cunoscuta ca Ziua Celibatarilor in China, sarbatoarea a fost inventata de Alibaba in 2009, pornind de la celebrarea in ultimele doua decenii a Sarbatorii Burlacilor. De atunci, vanzarile Alibaba in Ziua Celibatarilor au crescut in ritm alert, inregistrand un salt de 5.740% din 2009-2013.
Alibaba a depasit in acest an atat asteptarile proprii, cat si pe cele ale companiei de analiza a pietei IDC. Compania, care a promovat puternic Ziua Celibatarilor, anticipa vanzari de pana la 50 de miliarde de yuani, respectiv 8,2 miliarde de dolari. IDC estima ca vanzarile vor atinge 8,65 miliarde de dolari, in crestere de la 5,75 miliarde de dolari in 2013, 3,04 miliarde de dolari in 2012 si 820 milioane de dolari in 2011.
Astfel, Ziua Celibatarilor a devenit una dintre cele mai profitabile sarbatori inventate din istorie.
Actiunile Alibaba au crescut cu 73% de la oferta publica initiala efectuata de companie in septembrie, cand pretul a fost stabilit la 68 de dolari pe unitate. Marti, titlurile Alibaba au fost cotate in scadere cu 2,8%.
Initial, sarbatoarea s-a numit Ziua Burlacilor, inventata in anii 1990 ca replica la Valentine’s Day. Alibaba s-a implicat in 2009, incurajand retailerii sa ofere discount-uri mari, pe parcursul unei saptamani de cumparaturi care culmineaza cu 11 noiembrie.
Conceptul reinventarii sarbatorilor nu este nou. Brandurile au devenit dependente de asa-numitele sarbatori Hallmark, cum sunt Valentine’s Day si Sweetest Day, care stimuleaza oamenii sa cumpere.
Rob Peck, analist la SunTrust Robinson Humphrey, anticipeaza ca vanzarile din acest an de Ziua Celibatarilor sa fie mai mari decat cele din intreaga Cyber Week din SUA, care urmeaza dupa sarbatoarea Thanksgiving si Vinerea Neagra.
Anul trecut, americanii au cheltuit online 2,9 miliarde de dolari de Black Friday si Cyber Monday, potrivit ComScore.
Ziua Celibatarilor este departe de rezultatele intregului sezon de cumparatori din Statele Unite, care anul trecut a generat vanzari de peste 48 de miliarde de dolari in perioada noiembrie-decembrie.
Jack Ma a spus ca Ziua Celibatarilor a atras in acest an cumparatori din peste 220 de tari si furnizori din peste 20 de state, el anticipand ca sarbatoarea va deveni una globala in urmatorii cinci ani.
Pe acelasi subiect: