Conform sondajului, anul acesta, in Vinerea Neagra, in topul preferintelor pentru cumparaturi se regasesc cel mai frecvent televizoarele (41%), electrocasnicele mici (32%) si frigiderele (25%).

In acelasi timp, telefoanele mobile si masinile de spalat sunt urmatoarele doua categorii de produse aflate pe listele de cumparaturi pentru Black Friday, fiind amintite, pentru fiecare categorie, de cate 22% dintre cei intervievati cu privire la intentia de achizitie.

In 2016, aproape 60% dintre romani doresc sa cumpere ceva de Black Friday si au raspuns la interviu cu 'Probabil voi cumpara' sau 'Sigur voi cumpara'. Fata de medie, intentia este mai ridicata in randul tinerilor (18-34 de ani), a barbatilor sau a persoanelor care au mai facut vreodata cumparaturi online.

Totodata, numarul romanilor care au auzit de reducerile din cadrul Black Friday, evenimentul anului in comertul romanesc, a ajuns anul acesta la 78% in randul persoanelor cu varste intre 18 si 65 de ani, in crestere de la 71%, in 2015. Evenimentul prezinta o notorietate mai ridicata in randul tinerilor (18 - 34 de ani) si a persoanelor din mediul urban.

Topul preferintelor atunci cand vine vorba despre magazinele din care se vor face cumparaturi de Black Friday este condus de eMag, cu 29,1% dintre sufragii, urmat de Altex (25,8%), Flanco (10,6%), Carrefour (5,1%), Media Galaxy (3,1%), Kaufland (3%), Auchan (2,3%), Dedeman (2,2%), Domo (1,6%) si Lidl (1,1%).

Per total, datele sondajului arata ca, in prezent, 43% dintre romani au achizitionat cel putin un produs dintr-un magazin online, in crestere de la 37%, in 2015.

Cercetarea a fost realizata pe un esantion reprezentativ la nivel national, in randul a 2.000 de respondenti din mediul urban si rural, cu varste cuprinse intre 18 si 65 de ani. Interviurile au fost realizate telefonic in perioada 24 octombrie - 29 octombrie 2016, iar eroarea de esantionare este de +/-2,2%.

Kantar Millward Brown Romania este parte a retelei Kantar Millward Brown, agentie globala de cercetare de marketing specializata in evaluarea eficientei reclamelor, a comunicarii strategice, precum si a cercetarii de media si de brand equity. La nivel global, reteaua are mai mult de 87 de birouri si opereaza in 58 de tari. Kantar Millward Brown este parte din grupul Kantar, divizia de informatii pentru afaceri si consultanta a WPP.