Romanii muncesc de 6 ori mai mult ca germanii pentru o bere. In cat timp castiga banii pentru o sticla si de ce prefera bautura la PET
Luand in calcul media veniturilor orare si a preturilor de vanzare la bere, un roman trebuie sa munceasca circa 24 de minute pentru a-si putea cumpara un litru de bere, in timp ce media europeana este de 5 minute. Un german, in schimb, munceste 3,7 minute pentru aceeasi cantitate, a declarat directorul general al Asociatiei Berarii Romaniei, Constantin Bratu.
In ceea ce priveste nivelul consumului pe cap de locuitor (luand ca referinta cele mai recente date ale recensamantului facute publice de INS), in 2012 consumul de bere per capita a atins valoarea de 90 de litri.
In functie de ambalaj, mai mult de jumatate dintre romani au preferat sa bea bere la PET, 28% au baut bere la sticla, 15% la doza si restul la draught.
Potrivit lui Constantin Bratu, romanii prefera berea la PET pentru ca este mai ieftina, dar a dat asigurari ca nu are o calitate inferioare celei imbuteliate in sticla sau la doza.
“Berea la PET a aparut in Romania la jumatatea anilor ’90, dar a inceput sa fie din ce in ce mai consumata din 1999. In general, tarile in care sectorul s-a dezvoltat in anii trecuti folosesc ultimele tehnologii aparute pe piata. De aici, cresterea masiva a vanzarilor la PET din tari precum Romania, Bulgaria sau Cehia. Pe de alta parte, in tari ca Germania sau Belgia, cu o traditie de sute de ani si cu consumatori obisnuiti cu berea imbuteliata in sticla, berea la PET nu va deveni prea curand o moda”, a explicat Bratu.
Totodata, in opinia reprezentantului Asociatiei Berarii Romaniei, un alt obicei de consum al romanilor, care duce la consumul mare de bere la PET este si faptul Romanii prefera mai degraba sa bea berea acasa decat in oras si vor sa-si serveasca si prietenii din acelasi recipient.
Bratu a mai spus ca berea fabricata in Romania are aceeasi calitate ca cea din strainatate si este produsa din ingrediente 100% naturale (prin metoda fermentarii cerealelor) si doar in cazul berii aromatizate produsul contine si arome, sucuri de fructe si zahar.
Dupa o lunga perioada de contractie la nivelul consumului, urmata de o stagnare a volumelor de vanzari pentru doi ani consecutivi, in anul 2012 piata berii a reusit sa revina pe un trend ascendent. Astfel, volumul total al pietei berii a atins 18,2 milioane de hectolitri, in crestere cu 7% fata de anul anterior.
Pentru 2013, previziunile nu sunt la fel de optimiste. Vanzarile de bere au scazut in prima jumatate a anului, fata de aceeasi perioada a anului trecut, cu 3%, la 8 milioane hectolitri, din cauza puterii de cumparare scazute, a verii capricioase si a cresterii fiscalitatii.
"Rezervele pe care le exprimam la inceputul anului cu privire la evolutia vanzarilor in 2013 au fost, din pacate, confirmate. Ca si anul trecut, factorii care si-au pus amprenta asupra pietei berii au fost cu precadere conjuncturali. Spre deosebire insa de anul trecut, cand au existat conditii favorabile consumului de bere, primele sase luni ale lui 2013 au reunit o serie de factori care au creat un context dificil ce a condus la o contractie evidenta a pietei", a declarat Andrew Highcock, presedintele Asociatiei Berarii Romaniei.
In ceea ce priveste evolutia pietei pana la sfarsitul anului, Highcock a spus ca asteptarile cu privire la volumele de vanzari se situeaza sub nivelul din 2012.
Asociatia Berarii Romaniei a fost infiintata in anul 2004, avand ca membri sase producatori de bere (Bergenbier, Heineken Romania, Romaqua Group, Ursus Breweries, United Romanian Breweries Bereprod si minie-beraria Clinica de Bere), precum si cei mai importanti producatori de materii prime necesare producerii berii din Romania – Asociatia Producatorilor de Hamei si Soufflet Malt Romania. In ianuarie 2008, Asociatia a devenit membra a Berarilor Europei, organizatie considerata reprezentantul industriei europene a berii in fata diferitelor institutii si organizatii internationale.
Mai multe despre:
#bere#Asociatia Berarii Romaniei
Pe acelasi subiect: