Cifrele arata ca am revenit astfel la obiceiurile de consum de dinainte de criza. Cei mai multi bani s-au dus pe telefoane, insa oamenii au inceput sa isi schimbe si televizoarele, frigiderele si masinile de spalat, luate pe vremuri cu buletinul.

Anul trecut am lasat in magazinele de electronice cu 270 de milioane de euro mai mult decat in 2014. O crestere de 13%, in conditiile in care salariile au crescut in medie doar cu 7 procente.

Consumul pe acest segment explodeaza in ultimele 3 luni ale anului, datorita reducerilor de Black Friday si de Craciun. In intervalul octombrie - decembrie romanii cheltuiesc pe electrocasnice cate 9 milioane de euro zilnic.

In primul rand pe telefoane. In 2015 s-au vandut mai multe telefoane scumpe, dar si casti pentru acestea. Inca 600 de milioane de euro s-au dus pe electrocasnice. Cel mai bine s-au vandut frigiderele si masinile de spalat. Multe familii le inlocuiesc pe cele cumparate inainte de criza, al caror ciclu de viata se apropie de sfarsit. In acelasi an 2015 au crescut spectaculos si vanzarile de aparate de epilat atat pentru doamne cat si pentru domni.

400 de milioane de euro s-au dus pe televizoare si sisteme audio/video. Au crescut cu peste 10% vanzarile de televizoare cu ecrane UHD si diagonale de peste 60 de inch. Produsele IT au scos din buzunarul romanilor aproape jumatate de miliard de euro.