Romanii au pus frana la cumparaturi! Prima scadere a comertului din ultimii 10 ani
Romanii nu au mai dat iama in hipermarketuri si supermarketuri asa cum o facea anii trecuti. Vanzarile de bunuri de larg consum din comertul autohton au scazut cu 4% in primele sase luni, potrivit unui studiu al companiei de cercetare de piata GfK.
“Este primul declin inregistrat in ultimii zece ani, perioada in care ratele de crestere de la an la an au variat intre 7% si 25%. In contextul deloc prietenos din punct de vedere economic si politic, consumatorii au rarit vizitele la magazine, cele mai afectate din acest punct de vedere fiind supermarket-urile”, declara Raluca Raschip, Consumer Tracking Director GfK Romania.
Din analiza principalelor categorii de bunuri de larg consum, se observa cum produsele de ingrijire personala si cele pentru curatenia locuintei sunt cele mai afectate, valoarea cheltuita fiind cu 7%, respectiv 4% mai mica. Printre categoriile cu cele mai mari scaderi in volum se remarca deodorantele (-21%), produsele de curatat universale (-19%), tabletele de ciocolata (-18%) – in special din cauza faptului ca au fost achizitionate de mai putini consumatori.
In primele sase luni ale anului, comertul modern a atras 45% din cheltuielile gospodariilor pentru bunuri de larg consum, fata de 43% in perioada similara din 2009. Cele mai dinamice formate raman in continuare magazinele de tip discount cu o rata de crestere de 11%, in timp ce supermarket-urile se afla pe un trend descendent (-9% in valoare fata de prima jumatate a anului 2009).
Pe acelasi subiect: