Romanii au cheltuit 600 mil. euro pe cumparaturi online anul trecut, in cele 5.000 de magazine virtuale active. Afacerile acestora au crescut cu peste 20%
Romanii au prins drag de cumparaturile virtuale. In medie, un utilizator de internet din patru a cumparat cel putin un produs de pe rafturile magazinelor online. 600 de milioane de euro au ajuns astfel in conturile site-urilor care vand de la imbracaminte si aparate IT, pana la produse pentru animale.
Cresterea inregistrata de comertul online anul trecut prin comparatie cu 2012 este impresionanta. Romanii au cheltuit in mediul virtual cu 100 de milioane de euro mai mult. In total, 4 milioane de persoane au virat catre diverse site-uri 600 de milioane de euro.
Clientii sunt trecuti de 30-40 de ani, semn ca nu doar tanara generatie risca. Asa se face ca anul trecut administratorii unui magazin online au avut o crestere de 20 la suta, iar in fiecare luna primesc peste 300 de comenzi.
Cum era de asteptat, de pe urma vanzarilor au castigat si curierii, care au avut in 2013 si mai mult de munca. Spre norocul lor.
"Cresterea mare va fi data de comertul online. Cu 3, 4 ani in urma vanzarile online reprezentau 10 la suta din veniturile noastre. Acum sunt 30 la suta. In 2016 vor depasi 50 la suta", explica Gian Sharp, directorul unei companii de curierat.
Potrivit Comunitatii Magazinelor online, in Romania exista in prezent aproximativ 5.000 de site-uri de comert active.
Mai multe despre:
#comert online#magazine online
Pe acelasi subiect: