Retailerul de fashion american Esprit iese de pe piata din SUA. Urmatoarea oprire: Europa
Esprit de Corp., marca emblematica a San Francisco, face o miscare-supriza pentru retailul de fashion - isi retrage operatiunile de pe piata americana. Proprietarii brandului spun ca vor sa isi consolideze afacerile pe alte piete, precum Europa sau Asia.
Miscarea marcheaza finalul odiseei unei marci cunoscute care, in urma cu cativa ani, era la fel de cunoscuta precum Levis sau Bank of America. Insa, la mijlocul anilor '90, a trecut printr-o criza de management, scrie Huffingtonpost.
Cei doi antreprenori care au pus bazele companiei Susie si Doug Tompkins erau doi tineri pasionati de muzica hippie si care au inceput sa vanda haine intr-un magazin din North Beach. La inceput, marca si hainele comercializate nu au semanat nici pe departe cu imaginerea Esprit de acum. Si asta pentru ca cei doi soti ii duceau constat pe angajati in excursii la rafting, il invitau pe pastorul Cecil Williams la lansarile colectiilor si pe Gloria Estefan la intalnirile angajatilor.
Susie Tompkins a fost, pentru o perioada inainte de anii '90, cea care a dat trendul in moda, inainte de anii 90', inainte ca Apple sa-si impuna pe piata masinaria de marketing de astazi. Tot atunci, Esprit a angajat-o pe Oliviero Toscani, cel care ulterior a facut cunoscut brandul Benneton, si pe designerul Etorre Sottsass, care este considerata acum "iMac-ul celor de la Espirit".
La inceputul lui 1990, cuplul s-a despartit, iar Susie Tompkins a pastrat compania, dar care si-a pierdut din imaginea care a consacrat-o. Apoi, firma a trecut printr-o serie de schimbari de management. In 1997 a fost cumparata de un grup de investitori si acum este detinuta de cativa oameni de afaceri din Hong Kong. Acum, managementul a decis sa inchida operatiunile din America pentru a se concentra pe cele din Europa si Asia.
Citeste si