Cei 10 retaileri care vor domina piata mondiala de consum
Analistii sunt din ce in ce mai ingrijorati ca economia subreda a Statelor Unite ale Americii ne va „trage” pe toti intr-o noua recesiune globala. Cei mai castigati vor ramane tot marii retaileri deoarece oamenii vor continua sa cumpere bunuri de larg consum chiar si-n vremuri de criza, noteaza Business Insider.
Analistii UBS Jonathan Leinster, Gustavo Oliveira, David Palmer si Eva Quiroga au realizat recent o lista a celor mai populare branduri de larg consum, care inregistreaza reale sanse de dezvoltare in urmatorii ani, in ciuda dificultatilor financiare anuntate pretutindeni in lume.
Iata mai jos clasamentul retailerilor care vor domina lumea la nivel global in urmatorii an, in functie de potentialul de crestere, lista intocmita de economistii bancii elvetiene:
1. Fook Woo Group Ltd.
• Valoare de piata: 5.4 miliarde de dolari
• Potentialul de crestere: 103.5%
• Domeniul de productie: industria hartiei
• Vanzarile in regiune: China - 74.7%, Hong Kong - 25.3%
Sursa informatii: UBS, Bloomberg
2. China Mengniu Dairy Co.
• Valoare de piata: 5,4 miliarde de dolari
• Potentialul de crestere: 31.7%
• Domeniul de productie: lactate si inghetata
• Vanzarile in regiune: China - 100%
Sursa informatii: UBS, Bloomberg
3. Ajinomoto Group
• Valoare de piata: 8.3 miliarde de dolari
• Potentialul de crestere: 31%
• Domeniul de productie: condimente, indulcitori, bauturi, alimente congelate, produse de patiserie
• Vanzarile in regiune: Japonia - 65.3%, restul Asiei - 16.9%, America - 10.1%, Europa - 7.7%
Sursa informatii: UBS, Ajinomoto
4. ConAgra Foods Inc.
• Valoare de piata: 9.9 miliarde de dolari
• Potentialul de crestere: 20.5%
• Domeniul de productie: produse alimentare
• Vanzarile in regiune: SUA - 88.6%, restul tarilor - 11.4%
Sursa informatii: UBS, ConAgra.
5. L'Oréal ADR
• Valoare de piata: 57.2 miliarde de dolari
• Potentialul de crestere: 17.2%
• Domeniul de productie: cosmetice
• Vanzarile in regiune: Europa de Vest - 39.6%, America de Nord - 23.0%, Asia - 18.5%, Europa de Est - 7.1%, America Latina - 8.7%, Africa si Orientul Mijlociu - 3.1%
Sursa informatii: UBS, L'Oreal
6. Imperial Tobacco Group Plc
• Valoare de piata: 33.1 miliarde de dolari
• Potentialul de crestere: 16.1%
• Domeniul de productie: industria tutunului
• Vanzarile in regiune: UK - 12.9%, Germania - 12.1%, Spania - 8.4%, restul Europei - 22.4%, America - 11%, celelalte colturi ale lumii - 33.2%
Sursa informatii: UBS, Imperial Tobacco
7. Lorillard Inc.
• Valoare de piata: 17.4 miliarde de dolari
• Potentialul de crestere: 13.1%
• Domeniul de productie: Industria tigarilor
• Vanzarile in regiune: SUA - 100%
Sursa informatii: UBS, Bloomberg
8. Fomento Economico Mexicano SAB
• Valoare de piata: 24.5 miliarde de dolari
• Potentialul de crestere: 12.2%
• Domeniul de productie: imbutelierea brandului Coca-Cola, actionar Heineken
• Vanzarile in regiune: Mexic - 61.9%, Argentina si Brazilia - 19.6%, Guatemala, Nicaragua, Costa Rica, Panama si Columbia - 10.3%, Venezuela - 8.2%
Sursa informatii: UBS, FEMSA
9. Coca-Cola Enterprises Inc.
• Valoare de piata: 8.9 miliarde de dolari
• Potentialul de crestere: 11.3%
• Domeniul de productie: industria bauturilor carbogazoase si necarbogazoase
• Vanzarile in regiune: Europa - 100%
Sursa informatii: UBS, Bloomberg
10. Ralcorp Holding Inc.
• Valoare de piata: 4.4 miliarde de dolari
• Potentialul de crestere: 10.0%
• Domeniul de productie: produse alimentare de lux
• Vanzarile in regiune: America de Nord – aproape 100%
Sursa informatii: UBS, Bloomberg
Citeste si: