Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România îi roagă pe clienţi să fie cumpătaţi şi chibzuiţi la ce şi cât cumpără şi îi asigură că există cantităţi şi stocuri pentru toţi, dacă suntem "solidari şi ne gândim la nevoile tuturor".
"Ştim că mulţi dintre voi sunt preocupaţi în legătură cu efectele răspândirii Coronavirusului (Covid-19). Vă înţelegem şi vă împărtăşim îngrijorările şi vă anunţăm că facem tot ce putem pentru ca voi şi familiile voastre să aveţi alimentele şi produsele esenţiale de care aveţi nevoie. Cele mai importante obiective pentru noi sunt de a ne proteja angajaţii, clienţii şi de a asigura disponibilitatea produselor. Lucrăm îndeaproape cu autorităţile, furnizorii şi partenerii noştri logistici pentru a asigura furnizarea de bunuri în magazine şi pentru a aproviziona depozitele logistice cu produsele a căror cerere este ridicată.(...) Dar avem nevoie şi de ajutorul vostru. Vă rugăm să fiţi cumpătaţi şi chibzuiţi la ce şi cât cumpăraţi. Înţelegem frământările voastre, dar a cumpăra mai mult decât ai nevoie poate însemna uneori să îi laşi pe ceilalţi fără produsele de care şi ei au nevoie. Există cantităţi şi stocuri pentru toţi, dacă suntem solidari şi ne gândim şi la nevoile tuturor. Doar împreună vom avea grijă de cei dragi nouă şi de cei care sunt în vârstă sau vulnerabili. Facem tot ce putem pentru a face faţă acestei provocări. Vă asigurăm că prioritatea noastră, a tuturor, este să fim cu toţii în siguranţă şi să vă oferim produsele necesare", afirmă reprezentanţii AMCMR într-o scrisoare deschisă adresată clienţilor lor.
Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România a fost înfiinţată în anul 2003 şi grupează următoarele 19 companii din retailul alimentar şi nealimentar din România: Artima, Auchan, Brico Depot, Carrefour, Columbus, Cora, Decathlon, Dedeman, Flanco, Hornbach, Ikea, Lidl, Kaufland, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Penny Market, Profi, Selgros. AMRCR este membră a Confederaţiei Patronale "Concordia" şi a organizaţiei "EuroCommerce".
Și Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a anunțat, săptămâna trecută, că marile rețele de retail din România nu au probleme cu stocurile de alimente de bază şi cu stocurile de produse dezinfectante, deşi cererea pentru acestea din urmă continuă să fie foarte mare.
"Nu au fost semnalate la nivelul AMRCR situaţii de majorări de preţuri ale unor produse; stocurile de alimente de bază nu reprezintă o problemă pentru niciunul dintre lanţurile de magazine membre, traficul de consumatori variind în funcţie de specificul şi formatul fiecărui magazin; la acest moment nu sunt probleme legate de stocurile de produse dezinfectante, deşi cererea continuă să fie foarte mare", se precizează în comunicatul remis joi de ANPC.
Reprezentanţii AMRCR au informat și despre următoarele măsuri adoptate în magazine pentru prevenirea raspândirii coronavirus: la nivelul lanţurilor comerciale membre ale structurii asociative s-au luat măsuri menite să prevină aglomerările şi s-au aplicat cele recomandate pentru dezinfectarea zonelor de interacţiune intensă (cărucioare, clanţe/mânere, uşi acces, benzi case de marcat, POS, butoane lift, grupuri sanitare etc); personalul din cadrul magazinelor este instruit şi monitorizează permanent respectarea distanţei de siguranţă (minim 1 metru) între clienţi, inclusiv prin folosirea unor mijloace de semnalizare precum benzi pe podea, afişe la casă sau distanţatoare sub diverse forme de panotaj; marile lanţuri comerciale au stabilit grupuri interne de lucru pentru aplicarea neîntârziat a tuturor măsurilor menite să protejeze sănătatea clienţilor şi angajaţilor deopotrivă.
De asemenea, au fost sistate activităţile de sampling şi cele de testare a produselor dermo-cosmetice în magazine; clienţii sunt informaţi cu privire la măsurile de prevenire a infecţiei cu coronavirus printr-o serie de afişe şi mesaje în cadrul punctelor de vânzare; în condiţiile suspendării activităţii şcolare, au fost prevăzute şi introduse sisteme şi programe speciale de lucru pentru a veni în sprijinul angajaţilor cu copii.
Totodată, programul de lucru al lanţurilor de magazine a fost regândit pentru a se limita aglomerările în mijloacele de transport; a fost aplicată o procedură de triaj a angajaţilor pentru a preveni accesul la locul de muncă al persoanelor care prezintă simptomatologie specifică (febră, tuse, stare de rău); au fost stabilite componenţe clare nominale ale echipelor de lucru, precum şi perimetre stricte în care angajaţii îşi desfăşoară activitatea şi fluxuri de deplasare în cadrul activităţii.
Pentru clienţii din magazine, în aceasta perioadă, AMRCR recomandă păstrarea unei distanţe de siguranţă de minimum 1 metru faţă de celelalte persoane din magazin; respectarea indicaţiilor şi mesajelor afişate în magazine; evitarea cumpărăturilor în orele de vârf; efectuarea cumpărăturilor la cele mai apropiate magazine pentru a se evita folosirea mijloacelor de transport în comun; evitarea desfacerii în magazin a produselor ambalate; folosirea mănuşilor de unică folosinţă sau a pungilor disponibile în magazin; utilizarea dispenserelor cu produse dezinfectante poziţionate în spaţiile publice.