Marks & Spencer propune inchiderea tuturor celor 53 magazine aflate integral in proprietatea sa pe aceste zece piete, inclusiv zece magazine in China si sapte in Franta, precum si a magazinelor sale din Estonia, Ungaria, Lituania, Polonia, Slovacia, Olanda, Belgia si Romania”, a anuntat retailerul, intr-un comunicat de presa.

Cele sase magazine propuse pentru inchidere in Romania se afla in Bucuresti Mall, City Park Constanta, Iasi, Mega Mall Bucuresti, Feeria Baneasa si Plaza Romania.

Grupul incepe, marti, consultarile cu cei 101 angajati din Romania pe marginea propunerilor. “Marks & Spencer este pe deplin angajata sa respecte in totalitate prevederile legislatiei muncii din Romania. Acest angajament include initierea dialogului cu Comitetul european de intreprindere si cu angajatii in vederea inceperii procesului de consultare pe marginea acestor propuneri”, a mai precizat compania.

Potrivit sursei citate, propunerile au fost elaborate de Marks & Spencer in urma unei analize cuprinzatoare a celor 466 magazine internationale ale sale, desfasurata pentru a obtine o imagine clara a activitatii companiei in prezent si a factorilor determinanti ai rezultatelor.

“Analiza a examinat performanta si potentialul fiecareia dintre pietele internationale pe care grupul este prezent. Aceasta a aratat ca activitatea internationala a Marks & Spencer poate fi grupata in doua parti: un segment care include operatiunile realizate, ca model de afaceri, prin companii detinute de Grup si care inregistreaza pierderi pe mai multe piete, si o activitate profitabila, desfasurata in regim de franciza, care a inregistrat un profit de 87 milioane de lire anul trecut”, a anuntat retailerul, intr-un comunicat de presa.

Potrivit Marks & Spencer, anul trecut, operatiunile desfasurate de grup prin companii aflate in proprietatea sa pe zece piete au inregistrat o pierdere de 45 milioane lire sterline si venituri de 171 milioane lire, iar activitatile de pe unele piete au acumulat pierderi in ultimii cinci ani.

Avand in vedere analiza cuprinzatoare a activitatii internationale a grupului, am efectuat o evaluare aprofundata a activitatii noastre din Romania si a oportunitatilor de crestere pe termen lung pentru Marks & Spencer pe piata. Analiza noastra a aratat ca in ultimii cinci ani am avut mari dificultati in a atinge pragul de rentabilitate si nu mai putem continua activitatea din Romania. Nu este niciodata usor sa propunem schimbari care ii afecteaza pe angajatii nostri si vom asculta cu atentie punctele de vedere ale acestora, in cadrul procesului de consultare privind propunerile noastre”, a explicat Jonathan Glenister, director regional pentru Europa, China si India in cadrul Marks & Spencer.

In viitor, Marks & Spencer are in vedere sa reduca numarul pietelor in care este prezenta prin companii detinute integral si sa puna un mai mare accent pe activitatile derulate prin societati mixte si in regim de franciza.

Marks & Spencer are 268 de magazine in regim de franciza pe 34 de piete, precum si societati mixte in India si Grecia. De asemenea, Marks & Spencer va continua sa dezvolte sistemul de franciza din domeniul alimentar in Franta, unde exista cerere pentru produsele sale, in zone accesibile.

Grupul va continua, totodata, sa opereze prin companii detinute direct in Republica Irlanda, Hong Kong si Republica Ceha, unde activitatile sale sunt mai profitabile si beneficiaza de o recunoastere extinsa a marcii, magazine consacrate si baze de clienti loiali. Marks & Spencer efectueaza, de asemenea, vanzari online pe 21 piete.

Marks & Spencer vinde articole de imbracaminte si decoratiuni interioare, precum si produse alimentare si a intrat pe piata din Romania in 2000. Infiintata in 1884, Marks & Spencer are in prezent peste 930 de magazine in Marea Britanie si 466 de magazine la nivel international. In afara Regatului Unit, M&S detine magazine si este prezenta online pe 58 de piete.