Carrefour a vandut anul trecut active din mai multe tari, precum Columbia, Indonezia sau Malaezia, parte a unei strategii de concentrare pe pietele importante pentru grup, transmite Mediafax.

Cea mai importanta tranzactie a fost vanzarea operatiunilor din Columbia pentru doua miliarde de euro. 

Vanzarile excluzand TVA au urcat cu 0,9% anul trecut, de la 76 miliarde de euro la 76,8 miliarde de euro, se arata intr-un raport al Carrefour, al doilea mare retailer la nivel mondial, dupa Wal-Mart (SUA). 

Profitul operational a scazut cu 2,6%, la 2,14 miliarde de euro, din cauza evolutiei slabe a pietelor din sudul Europei, precum Spania si Italia, dar s-a situat peste asteptarile analistilor consultati de Bloomberg, de 2,07 miliarde de euro. 

Retailerul francez intentioneaza sa creasca investitiile in acest an, pentru a sustine divizia de hipermarketuri, la 2,2-2,3 miliarde de euro, comparativ cu 1,55 miliarde de euro in anul anterior. 

Datoria neta a grupului a scazut in intervalul analizat cu 2,6 miliarde de euro, la 4,3 miliarde de euro. 

Carrefour opereaza in Romania trei formate de magazine, respectiv 24 de hipermarketuri Carrefour, 67 de supermarketuri Market si 20 de magazine de proximitate Express.