Profitul grupului Carrefour a scazut cu peste 14% anul trecut, la 371 milioane de euro
Profitul net al Carrefour, cel mai mare retailer din Europa, a scazut cu 14,3% anul trecut, de la 433 milioane de euro la 371 milioane de euro, iar grupul francez a redus dividendele si cheltuielile cu investitiile, amanand totodata planul de restructurare a diviziei de hipermarketuri.
Retailerul se asteapta la un nou an in care consumatorii sa limiteze cheltuielile, potrivit Reuters.
Cu un declin de 19% al profitului operational, la 2,18 miliarde de euro, pentru 2011, ultimul an sub conducerea actualului director general, Lars Olofsson, Carrefour a anuntat joi ca stopeaza conversia catre noul format de hipermarket Carrefour Planet dupa 2012, intrucat rezultatele de pana acum nu s-au ridicat la nivelul asteptarilor.
Carrefour l-a numit in postul de director general pe Georges Plassat, seful retailerului francez Vivarte, cu efect incepand din 18 iunie 2012.
Decizia va permite grupului, al doilea mare retailer la nivel mondial, dupa Wal-Mart, sa se concentreze asupra unui plan imediat de reducere de preturi pentru a atrage inapoi cumparatorii.
Carrefour a explicat declinul profitului operational prin "climatul dur din timpul anului trecut, mai ales in sudul Europei, si de rezultatele sub asteptari ale hipermarketurilor franceze".
Cheltuielile pentru investitii vor fi scazute de la 2,3 miliarde de euro anul trecut la 1,6-1,7 miliarde de euro, cea mai mare parte a reducerii urmand sa fie asigurata de Europa, intrucat Carrefour va diminua la 11 programul de conversie a hipermarketurilor in magazine Planet.
Vanzarile Carrefour in Romania au crescut anul trecut cu 4,8%, la 1,184 miliarde euro (inclusiv TVA), datorita extinderii retelei de magazine, potrivit datelor prezentate in ianuarie de retailer. La nivel mondial, vanzarile Carrefour au stagnat la aproximativ 24 miliarde euro in 2011.
Pe acelasi subiect: