Pretul bumbacului taie din profiturile retailerilor. Unul din cele mai cunoscute lanturi de magazine din lume pierde teren in fata competitorilor
Reprezentantii retailerului suedez Hennes & Mauritz AB au declarat astazi ca se simt amenintati cu privire la dezvoltarea businessului lor, scrie Business Insider. In primul trimestru fiscal incheiat pe 29 februarie 2012 H&M a obtinut un profit net de 411 milioane de dolari (2,74 miliarde de coroane suedeze) fata de 2,62 miliarde de coroane suedeze din aceeasi perioada din 2011. Cu toate astea, retailerul se arata ingrijorat de perspectivele afacerii.
H&M a declarat joi ca businessul sau a fost afectat de majorarea pretului bumbacului.
De peste un an, H&M se confrunta cu cresterea pretului bumbacului, cotatia ridicata a coroanei suedeze si costuri mai mari, cum ar fi cele legate de salariile din Asia si cele de transport.
Spre deosebire de companii concurente, precum Zara, brand detinut de grupul spaniol Inditex, H&M nu a majorat preturile produselor, ceea ce i-a afectat marja de profit.
“Cresterea costurilor noastre s-a datorat in mare parte pretului bumbacului, aflat in continua majorare”, a declarat astazi presedintele executiv al H&M, Karl-Johan Persson.
Persson a adaugat ca retailerul planuieste sa mai deschida un nou lant de magazine anul viitor. “Noul lant de magazine va fi complet independent si complementar celorlalte magazine din grup”, a explicat presedintele.
Intre timp, H&M si-a deschis Luna aceasta primul magazin de pe piata bulgareasca, in Sofia si are de gand sa mai inaugureze cateva in Letonia, Malaezia, Mexic si Thailanda, pana la sfarsitul acestui an.
A obtinut in Romania vanzari de 14,3 mil. euro
H&M a realizat in Romania vanzari de 127 milioane de coroane suedeze (circa 14,3 milioane euro) in primul trimestru fiscal, incheiat pe 29 februarie, potrivit datelor publicate joi de retailerul suedez de imbracaminte, al doilea ca marime din lume.
In 2011, H&M a realizat in Romania vanzari de 267 milioane coroane suedeze (30,2 milioane euro). La sfarsitul lunii februarie, Hennes & Mauritz detinea 11 magazine in Romania.
Compania va deschide la 5 aprilie un magazin la Arad, in Atrium Center si va continua extinderea cu unitati in Palas Iasi, Electroputere Craiova, Promenada Braila si Iulius Mall Suceava.
Primul magazin H&M din Romania a fost deschis in martie 2011 in centrul comercial AFI Palace Cotroceni din Bucuresti.
H&M a deschis in noiembrie anul trecut doua noi magazine in complexele Lotus Center Oradea si Maritimo shopping Center Constanta, ajungand la 11 unitati in Romania, dintre care sase in capitala si cinci in tara. In afara celor doua unitati de la Oradea si Constanta, H&M mai are magazine in Timisoara, Cluj si Brasov.
La nivel de grup, vanzarile au crescut cu 13%, de la 28,7 miliarde coroane suedeze (3,24 miliarde euro) la 32,5 miliarde coroane suedeze (3,7 miliarde euro).
Profitul inainte de taxe a crescut de la 3,5 miliarde de coroane suedeze in urma cu un an la 3,7 miliarde de coroane (418 milioane euro) si a fost sub asteptarile analistilor intervievati de Reuters. Retailerul a explicat profitul sub asteptari prin costurile mai mari si discounturile oferite.
H&M a fost fondata in Suedia 1947 si este listata la NASDAQ OMX Stockholm. Grupul H&M are peste 2.300 de magazine in 40 de piete, inclusiv magazine deschise in sistem de franciza.