Pandemia a dat lovitura de grație comerțului traditional. În timp ce magazinele pun lacătul pe ușă, comerțul online trece prin cel mai mare boom de creștere din istorie
Magazin inchis, lacat
În timp ce retailerii tradiţionali au anunţat concedieri importante pe fondul pandemiei de coronavirus, unele firme renunţând la mai multe mii de angajaţi, izolarea a dat un impuls semnificativ comerţului electronic, informează AFP.
Potrivit firmei de consultanţă Kantar, comerţul electronic internaţional a urcat cu 41% în doar trei luni din acest an, comparativ cu o creştere cu 22% pe ansamblul anului 2020, în condiţiile în care pandemia a transformat obiceiurile de cumpărare.
Un exemplu în acest sens este anunţul făcut la finele lunii august de retailerul britanic Marks & Spencer referitor la concedierea a 7.000 de angajaţi. Câteva ore mai târziu, grupul american de e-commerce Amazon anunţa că va angaja 3.500 de persoane în SUA.
"Este foarte clar că digitalizarea comerţului, chiar dacă există de mai mult timp, cunoaşte o accelerare enormă", a spus Herve Gilg, director de operaţiuni la firma de servicii pentru companii Alvarez & Marsal, potrivit Agerpres.
În opinia acestuia, beneficiile sunt culese de acele companii care derulează deja online o parte importantă din activităţile lor. Din nou în frunte este Amazon, care şi-a dublat profitul net în al doilea trimestru al acestui an, în pofida pandemiei de coronavirus, se mai spune în ştirea AFP, publicată pe site-ul ednh.
Conform firmei Kantar, în Franţa, Marea Britanie, Spania şi China, ponderea pieţei de e-commerce a crescut de la 8,8%, în 2019, la 12,4% în al doilea trimestru din 2020. Specialiştii de la Kantar subliniază că, în China, cumpărăturile făcute online sunt responsabile pentru un sfert din cheltuielile pentru produse de larg consum.
Aceste evoluţii fără precedent "i-au făcut pe toţi actorii din retail să înţeleagă că este indispensabil să aibă o prezenţă online şi să fie cât mai competitivi posibil pe acest segment", a precizat Stephane Charveriat, director asociat la Boston Consulting Group (BCG). Acesta subliniază, însă, că prezenţa online înseamnă mijloace şi investiţii semnificative şi vine într-un moment în care visteria companiilor din retail este goală.
În aceste condiţii, organizaţia profesională a companiilor din sectorul de retail din Franţa (CDCF) a cerut recent Guvernului de la Paris o reducere de taxe sau un mecanism de amortizare pentru a sprijini investiţiile în domeniul e-commerce.
Ministrul francez al Finanţelor, Bruno Le Maire, a anunţat joi că "mai multe sute de milioane de euro" vor fi disponibile sub forma subvenţiilor şi sprijinului oferit de banca publică de investiţii pentru a ajuta companiile franceze din sectorul de retail să se digitalizeze şi să concureze cu giganţi precum Amazon.
Stephane Charveriat a apreciat că firmele franceze trebuie să îşi pună la punct o strategie de internet, care ar putea lua forma unei alianţe cu alte firme, pentru a putea concura pe pieţele digitale cu marii jucători actuali.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS